صندوق بیمه معدن دو برابر سال قبل بیمه‌نامه صادر کرد

از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهر ماه جاری، ارزش بیمه‌نامه‌های صادره به ۹۵۵ میلیارد تومان رسید در حالی که در کل ۱۲ ماه سال قبل، ۴۷۵ میلیارد تومان بیمه‌نامه صادر شده بود. همچنین با توجه به بیمه‌‌نامه‌های آماده صدور، پیش‌بینی می‌شود رقم کل در پایان امسال به مرز ۲هزار میلیارد تومان برسد. ارزش این بیمه‌نامه‌ها که مصوبات بانک (عامل) و هیات‌مدیره صندوق را دارد به یک هزار و ۸۲۰   میلیارد تومان می‌رسد. در این میان بیشترین ارزش بیمه‌نامه مربوط به واحدهای فلوتاسیون، استخراج آهن و مس و پس از آن پیمانکاران استخراج است. از سوی دیگر روند سال‌های گذشته به این سو به گونه‌ای بوده که این صندوق شاهد کاهش مانده مطالبات شده و در سال‌جاری مطالبات جدیدی اضافه نشده است.

 وصول مطالبات به اندازه کل سال ۹۹

علاوه بر این، در مدت هفت ماه امسال صندوق ۱۱میلیارد تومان وصول مطالبات داشته که این رقم برابر با کل عملکرد وصول مطالبات سال ۹۹ بوده است. از دی ۹۶ که صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی،  روند افزایش سرمایه را طبق برنامه‌ای مدون آغاز کرد سرمایه این نهاد از ۱۱۰ میلیارد به ۱۴۲ میلیارد و سپس به ۵۰۰میلیارد رسید. در نهایت این نهاد در حال تسهیل شرایط و عملی کردن افزایش سرمایه ۱۶۰۰میلیارد تومانی تا پایان سال‌جاری است.

صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، از شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو است و به منظور پوشش بیمه‌ای و تقویت جایگاه بخش‌خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی فعالیت دارد.