به گفته مدیر واحد مهندسی صنایع و تعالی سازمانی فولاد سنگان، با استقرار نظام یاد شده، اهداف استراتژیک سازمانی را در راستای تحقق چشم‌انداز شرکت تعریف کردیم، در طول سال ۹۹ به جاری‌سازی این نظام با رویکرد کارت امتیازی متوازن پرداخته و شاخص‌ها و پروژه‌های استراتژیک به‌صورت ماهانه مورد ارزیابی و پایش قرار می‌گرفت که شاهد بینش و نگرش مثبت مجموعه بودیم به طوری که معاونت‌های مختلف شرکت با نظارت دقیق، اقدامات محول شده به واحدهای مربوطه را طبق زمان‌بندی تعیین شده به انجام رساندند.  رضازاده ادامه داد: در قدم دوم شرکت را مجاب به استقرار نظام مدیریت فرآیندی کردیم. همان‌طور که می‌دانید تمامی ‌امورات جاری شرکت در قالب فرآیندهایی صورت می‌پذیرد که شامل ورودی، فعالیت‌ها و خروجی هستند و با دیگر فرآیندها نیز در تعامل و ارتباط هستند. لزوما یک فرآیند در داخل یک معاونت انجام نمی‌شود و ممکن است نیازمند همکاری چند معاونت باشد. اگر این فرآیند به‌درستی تعریف نشود گلوگاه‌هایی در مسیر کار پیش می‌آید و باعث هدررفت زمان و بالطبع منابع سازمان خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از کارهایی که واحد تعالی انجام داد این بود که این گلوگاه‌ها را شناسایی کرده و سیستم را در اصطلاح روان کند، فرآیندهای زائد را حذف و فرآیندهای ضروری را اضافه کند. با توجه به اینکه شاخص‌های عملکردی و نتایج برای ما مهم بود سعی داشتیم با کمترین منابع حداکثر بازده را داشته باشیم تا سیستم کاملا بهره‌ور باشد. مدیر واحد مهندسی صنایع و تعالی سازمانی فولاد سنگان خاطرنشان کرد: در ادامه این مدل کمیته‌ای تحت عنوان «دفتر مدیریت فرآیند» متشکل از کارشناسان و مدیران خبره ایجاد  و در این تیم به عنوان بازوی این نظام، فرآیندها و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کردیم.

به گفته وی، کمیته فوق دو سال است که شروع به کار کرده  بیش از  ۱۲ کلان فرآیند، ۴۰ فرآیند و ۱۵۸ زیر فرآیند شناسایی شده که شناسنامه فرآیندی دارند و ما برای هرکدام از این فرآیندها مالک، ناظر و همکار فرآیند و همچنین ذی‌نفعان و شناسنامه شاخص‌ها را شناسایی و تعریف کردیم.

رضازاده خاطرنشان کرد: همچنین مرحله ارزیابی فرآیندها با مصاحبه، بازدید میدانی، بررسی شاخص‌های عملکردی و... انجام شده است و نتیجه آن شد که ۴۷۰ پروژه و اقدام بهبود را شناسایی کردیم تا در نتیجه اجرای این پروژه‌ها، سازمانی ایده‌آل و چابک داشته باشیم. حدود یک ماه است که اجرای این پروژه‌ها آغاز و امید است تا پایان سال پروژه‌های اولویت‌دار سازمان را بتوانیم انجام داده و تحول شگرفی در عملکرد سازمان ایجاد کنیم. وی افزود: از سال گذشته استقرار نظام مدیریت آراستگی را آغاز کردیم که در تمام بخش‌های ستادی و تولید پیاده‌سازی شده است. مدیر واحد مهندسی صنایع و تعالی سازمانی فولاد سنگان گفت: با آموزش این نظام به پرسنل شرکت، همواره محیطی آراسته و عاری از هرگونه آلودگی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: نظام مدیریت دانش در برنامه‌های شرکت برای سال آینده گنجانده شده است تا دانش کسب شده توسط پرسنل به صورت سازمان‌یافته شناسایی و جمع‌آوری شود و در اختیار شرکت باشد.

مدیر واحد مهندسی صنایع و تعالی سازمانی فولاد سنگان در مورد تحول و بهبود مشارکت تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم با اجرای طرح‌های تشویقی در مدت کوتاهی سرانه پیشنهاد‌ها را از یک پیشنهاد به ازای هر نفر به بیش از سه پیشنهاد ارتقا داده که این موضوع حس تعلق پذیری کارکنان شرکت را افزایش داده است. وی  به اقدامات اولویت‌دار این واحد در بخش مهندسی صنایع اشاره کرد و گفت: مدیریت بهینه‌کاوی و مدیریت تکنولوژی برای ما اهمیت بسزایی دارد. با استقرار نظام مدیریت بهینه کاوی همواره می‌توانیم شاخص‌های کلیدی عملکرد شرکت را با شرکت‌های پیشرو مقایسه کرده و برای بهبود آنها تلاش کنیم و در نظام مدیریت تکنولوژی نیز به دنبال این موضوع هستیم که با ترسیم یک درخت تکنولوژی و شناسایی تکنولوژی‌های موجود، سطح تکنولوژی شرکت را هم‌تراز با تکنولوژی‌های روز دنیا نگه داشته و همگام با شرکت‌های سرآمد صنعت فولاد حرکت کنیم.