به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت کره هرالد، اوک ته جونگ، معاون شرکت مودیز در این گزارش اظهار کرد: کره قوانین کار و دستورالعمل‌های نظارتی سختگیرانه‌ای دارد که می‌تواند هزینه‌های بالا و زمان قابل‌توجهی را برای اجرای طرح‌های بازسازی سیتی بانک به همراه داشته باشد. این به نوبه خود بر کیفیت اعتبار این بانک از جمله سرمایه و سودآوری آن تاثیر خواهد گذاشت.

این آژانس رتبه‌بندی اعتباری قصد دارد هنگام بررسی کاهش رتبه سپرده A۱ و ارزیابی اعتبار پایه a۳ سیتی بانک کره، بر مدیریت این بانک در مورد مسائلی که ممکن است برای اتحادیه کارکنانش ایجاد شود تمرکز کند. این در حالی است که چشم‌انداز این آژانس برای شعبه محلی یو اس بانک در کره جنوبی در تضاد کامل با دیگر آژانس رتبه‌بندی اعتباری جهانی یعنی S&P Global Ratings است که با وجود برنامه برون‌رفت، رتبه بلندمدت نکول فروش اوراق بهادار سیتی بانک کره را با چشم‌انداز پایدار «A» دوباره تایید کرد.

با این حال، نظر «مودیز» از سه آژانس رتبه‌بندی داخلی پیروی کرد که انتظار داشتند سیتی بانک کره علاوه بر کاهش سهم بازار خود و هزینه قابل‌توجه برای بازسازی، با مشکلاتی از جمله کاهش نیروی کار خود مواجه شود. اتحادیه کارکنان سیتی بانک کره در حال حاضر تهدید کرده است که تمام اقدامات ممکن از جمله اعتصاب را برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت‌های بانک مصرف کننده انجام خواهد داد، اگرچه مدیریت این بانک قول داده است که به کارکنان برای بازنشستگی داوطلبانه غرامت پرداخت می‌شود و کسانی که مایل به ادامه کار هستند به سایر بخش‌ها منتقل خواهند شد. این اتحادیه همچنین از کمیسیون خدمات مالی (FSC) انتقاد کرد که به سیتی بانک کره اجازه داده است تا عملیات بانکداری خرده‌فروشی خود را بدون کسب مجوزات لازم متوقف کند.

جین چانگ گئون، رهبر اتحادیه سیتی بانک کره، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: در حالی که HSBC بانک زمانی که عملیات بانکی مصرفی خود را به ارزش ۷/ ۱تریلیون وون (۴/ ۱ میلیارد دلار) یا ۶/ ۷درصد از کل دارایی خود را تعطیل کرد، به تایید نیاز داشت، این چگونه است که سیتی بانک کره برای تعطیلی عملیات بانکی مصرفی خود به ارزش ۸/ ۲۰ تریلیون وون، یا ۴/ ۳۰درصد از کل دارایی خود، به تاییدیه نیاز ندارد. حزب حاکم دموکرات کره (DPK) از این ادعا حمایت کرد و از نهادهای نظارتی مالی کره جنوبی خواست تا اقدامات لازم را برای جلوگیری از آسیب رساندن به مصرف کنندگان و کارگران از برنامه خروج بانک صورت دهند. کیم جو یونگ، نماینده قانونگذار DPK که پیش از این رهبری فدراسیون اتحادیه‌های کارگری کره را در اختیار داشت ، در جلسه شورای عالی حزب گفت: اگر FSC در تصمیم یکجانبه سیتی بانک کره برای انحلال عملیات بانکی مصرف‌کننده خود مداخله نکند، این عدم مداخله به عنوان نادیده گرفتن خطرات برای مصرف‌کنندگان و کارمندانی که شغل خود را از دست می‌دهند، تلقی خواهد شد.