به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، این کتاب که حاوی روندهای جهانی سرمایه انسانی موسسه دیلویت( Deloitte ۲۰۲۱) است به سفارش موسسه راهبردهای بازنشستگی صبا (نهاد پژوهشی صندوق بازنشستگی کشوری) توسط رضا مجیدزاده ترجمه و در ۹۳ صفحه منتشر شده است. این کتاب درباره لزوم تغییر جهت بنگاه‌هاست؛ تغییر جهت از تلاش برای بقا در بحبوحه بحران‌هایی مانند همه‌گیری کووید-۱۹ به سمت شکوفایی و جست‌وجوی ذهنیت موفقیت. پیام کتاب این است که جهان همواره گسست‌های مختلفی را تجربه می‌کند. در بستر گسست‌های دائمی، ذهنیت بقا گسست‌ها را به‌عنوان تکانه‌های آنی و گذرا تلقی می‌کند و همواره بر این تصور است که پس از پایان گسست، به مسیر معمول خود بازخواهد گشت. اما ذهنیت موفقیت و شکوفایی از هرگونه تحول استقبال می‌کند و دائمی بودن گسست‌ها را می‌پذیرد.

از همین‌روی است که «ذهنیت موفقیت» به دنبال خلق واقعیت‌های جدید است و فقط روی شرایط جاری، متمرکز نیست بلکه موفقیت در فرداهای نیامده را نیز می‌خواهد.

در فهرست مطالب این کتاب به‌عنوان‌های چون «بنگاه اجتماعی در جهان دچار گسست»، «غور‌کردن در عمق بیشتر: پنج روند نیروی کار در سال ۲۰۲۱ که باید به آنها توجه کرد» و «هدایت به جلو: ایجاد تغییر از بقا به شکوفایی» برمی‌خوریم.

علاقه‌مندان می‌توانند این را کتاب از سایت صندوق بازنشستگی کشوری دانلود کنند.