افزایش سود خالص

در ۶ ماهه سال اول جاری تقریبا ۹۰درصد سود سال ۱۴۰۰ در ذوب‌آهن اصفهان ثبت شد  و برای نخستین‌بار حاشیه سود شرکت به بالای ۱۰درصد رسید. شرکت ذوب‌آهن اصفهان در ۶ ماهه منتهی به شهریور برای هر سهم ۳۳۱ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۲۷۰درصدی داشته است. سود ناخالص با رشد ۱۹۵درصدی به ۳۹۳۰ میلیارد تومان و سود خالص به ۲۰۳۶ میلیارد تومان رسید.

 پروژه‌های توسعه

ذوب‌آهن اصفهان در ۶ ماهه اول سال‌جاری ۶پروژه برای تامین پایدار آب کارخانه، ۲ پروژه برای توسعه و بهینه‌سازی ظرفیت تولید و ۵ پروژه برای اصلاح ساختار فنی کارخانه در دست اقدام دارد.

 طراحی و تولید محصولات جدید

ذوب‌آهن اصفهان با اهداف و شاخص‌های برنامه‌ای خود هر سال تعدادی از پروژه‌های طراحی و توسعه محصول جدید را آغاز و طی آن، محصولات جدید فولادی در رده فولادهای صنعتی و ساختمانی را تولید و عرضه می‌کند که در این راستا در ۶ ماهه ابتدای سال‌جاری و مطابق با اهداف استراتژیک تعریف ‌شده   ده‌ها پروژه از جمله تعمیرات اساسی موفقیت‌آمیز کوره بلند شماره ۲، بومی سازی چرخ و محور قطارهای‌های مانوری در پویش بازرگان ذوب آهن، کاهش ۵۰درصدی مصرف آب با اجرای طرح‌های توسعه، تولید میلگرد ۵۰ مارک ۷۰CR۲ با ارزش افزوده بالا جهت تامین نیاز کشور،  تولید ریل مترو ۵۴E۱ برای متروی تهران،    تولید آرک معدن TH۳۶، صادرات اولین محموله آرک معدن V۲۱،    تولید میلگرد آلیاژی ۳۰ و... را انجام داده  است.