«فروی»

 شرکت ذوب روی اصفهان مانند دیگر شرکت‌های سرب و روی فروش منظمی ندارد و شرکت هر ماه باتوجه به شرایط صادرات و نرخ‌های جهانی محصولات خود را به فروش می‌رساند. در حالی که مقدار تولید در ماه‌های گذشته در سطح تقریبا ثابتی بوده، شرکت برخلاف ماه‌های گذشته که کالای تولیدی را نمی‌فروخت، در مرداد و شهریور اقدام به فروش کالا از محل موجودی خود کرده است.

این شرکت که در دو ماه خرداد و تیر محصولات خود را دپو کرده و فروش زیادی به ثبت نرسانده بود، در مرداد فروش ۲۳۱۹تن و در شهریور ۱۱۷۸تن شمش روی را محقق کرد. تولید این شرکت در شهریور ۶۶۵تن شمش بوده است، در حالی که میانگین تولید پنج ماه گذشته ۷۵۸تن بوده و میانگین تولید ماهانه سال ۹۹ هم حدود ۷۷۹تن بود.

از نظر مبلغی هم این شرکت در مرداد فروش بالای ۱۵۹‌میلیارد تومان و در شهریور ماه ۸۴‌میلیارد تومان را به ثبت رسانده است. «فروی» در تیر، خرداد و اردیبهشت به ترتیب ۴، ۳ و ۴۲‌میلیارد تومان فروش داشته است. مبلغ فروش ۹۹ هم حدود ۵۳۷‌میلیارد تومان و مبلغ فروش سال ۹۸ در حدود ۲۸۱‌میلیارد تومان بوده است.

   «فرآور»

 شرکت فرآوری مواد معدنی ایران که طی ماه‌های تیر و مرداد فروش محسوسی نداشت، در شهریور ماه توانست به مبلغ فروش ۲۱‌میلیارد تومانی برسد که بیشترین فروش ماهانه شرکت در سال‌جاری محسوب می‌شود.

«فرآور» در شهریور ماه ۳۲۰تن شمش روی با نرخ ۶۵‌میلیون تومان به ازای هر تن فروخته که این عدد در ماه قبل تنها ۲۰ تن با نرخ ۶۷‌میلیون تومان به ازای هر تن بوده است. شرکت سه ماه اول سال‌جاری را با سود خالص ۵/ ۸‌میلیارد تومانی معادل ۱۲۸ریال به ازای هر سهم به پایان رساند که این عدد برای مدت مشابه سال قبل برابر با ۲ریال بوده است. حاشیه سود ناخالص بهار ۴۹‌درصد است که این عدد برای مدت مشابه سال قبل برابر ۲۴‌درصد بوده است.

   «فاسمین»

 فروش شرکت کالسیمین در تابستان امسال با رشد مختصر ۲‌درصدی نسبت به بهار به ۵۸۳‌میلیارد تومان رسید. این رقم ۳۳‌درصد بیش از تابستان ۹۹ بوده است.

 این شرکت در دوره یکماهه شهریور، به فروش ۲۲۴‌میلیارد تومانی دست یافت که نشان‌دهنده رشد ۲۰درصدی نسبت به میانگین ماهانه ۵ماه ابتدای سال و رشد ۵/ ۸‌درصدی نسبت به مرداد ماه دارد.

در ۶ماه ابتدایی سال، شرکت ۱۱۵۶‌میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۷‌درصد رشد داشته است. از لحاظ مقدار فروش محصولات، در ۶ ماه ابتدایی سال ۳/ ۲۹‌هزار تن محصول فروخته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷‌درصد رشد داشته است.

فاسمین در شهریورماه ۲/ ۷هزارتن محصول فروخته که نسبت به مردادماه ۴۲‌درصد رشد داشته است. به‌طور میانگین، نرخ فروش شمش روی نسبت به مردادماه ۲/ ۳‌درصد رشد داشته است. کالسیمین در سه‌ماه ابتدایی سال مالی ۱۴۰۰، ۳۱۰‌میلیارد تومان (۵۲ تومان سود به ازای هر سهم) شناسایی کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۸۳‌درصدی را نشان می‌دهد. فروش این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۴‌درصد افزایش داشته است. حاشیه سود ناخالص از ۵۰‌درصد در سه‌ماه ابتدایی سال ۹۹ به ۶۴‌درصد در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ رسیده است.

   «فسرب»

 شرکت ملی سرب و روی ایران در شهریور ۱۳۸۳تن تولید داشته است، در حالی که آمارها نشان می‌دهد، میانگین تولید ماهانه سال‌های ۹۸ و ۹۹ نیز به ترتیب ۱۲۰۰ و ۱۲۴۹تن بوده است. «فسرب» مانند سایر شرکت‌های سرب و روی فروش منظمی ندارد. در شهریور ۱۱۸۱تن و در مرداد ۱۱۷۱تن شمش سرب و روی فروخته است. میانگین فروش ماهانه شمش سرب و روی شرکت در سال ۹۹، معادل ۹۴۸۷تن بوده است. موجودی انبار شمش روی و سرب شرکت در پایان شهریورماه به ترتیب در حدود ۱۵۶۰ و ۹۴۹تن ارزیابی شده است.

در شهریور ۵۴‌میلیارد تومان فروش ثبت شده، در حالی که میانگین فروش سال ۹۹ معادل ۴۱‌میلیارد تومان و میانگین فروش ۶ماهه امسال ۴۹‌میلیارد تومان بوده است. ملی سرب و روی ایران که در سه‌ماه اول سال گذشته تنها ۲ریال سود ساخته بود، در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ توانست به سود ۱۲۳۰ریالی (۴۰‌میلیارد تومان سود خالص) برسد. حاشیه سود ناخالص از ۱۰‌درصد در سه ماه ابتدایی سال ۹۹ به ۳۲‌درصد در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ رسیده است.

   «کاما»

 این شرکت در شهریور ماه ۱۰۷‌میلیارد فروش ثبت کرده و جمع فروش ۶ ماهه ۵۶۷‌میلیارد شده است، در حالی که شرکت در کل سال مالی قبل ۷۴۱‌میلیارد فروش داشته است. میزان فروش محصولات سرب و روی این ماه ۲۵۶۹ تن بوده و در مقام مقایسه باید گفت در سال گذشته مجموعا ۳۷‌هزار تن فروخته است. جمع فروش ۶ ماهه این شرکت به ۹/ ۱۸‌هزار تن رسیده است.

 میزان تولید محصولات سرب و روی باما در این ماه ۸/ ۹‌هزار تن بوده و شرکت در سال گذشته مجموعا ۳۸‌هزار تن تولید کرده و جمع تولید ۶ماه امسال ۵/ ۴۸‌هزار تن شده است. نرخ فروش شمش روی در این ماه ۷۰‌هزار تومان و در ۶ماهه سال‌جاری ۶/ ۶۶‌هزار تومان به ازای هر کیلوگرم بوده که این عدد برای سال ۹۹، ۵/ ۴۸‌هزار تومان بوده است.