سفری به بزرگ‌ترین انبار آمازون

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، در داخل این سایت غول پیکر پنج طبقه که به بزرگی ۱۷ زمین فوتبال یا چهار مورد از بلندترین سازه‌های فیلادلفیا است یک باله الکترومکانیکی وجود دارد که توسط روبات‌ها و در یک سکوت وهم آور حرکت می‌کند. تجهیزات روباتیک، با هدایت سنسورهای نوری و حرکتی، بسیار نزدیک به یکدیگر حرکت می‌کنند و مجموعه وسیعی از کالاهای آمازون را از محل انبار تا تحویل انتخاب و حمل می‌کنند. هنوز هم کارگرانی هستند که کامیون‌های شرکت‌های تامین‌کننده را تخلیه کرده و محتویات آن را در محفظه‌های خاصی ذخیره می‌کنند، نه در قفسه‌های بزرگ رایج که در بسیاری از انبارها می‌بینیم، بلکه در مخازن ۸ متری به شکل سطل‌های زرد مربع شکل که کالاها به محض ورود به آنها، سفر روباتیکی خود را آغاز می‌کنند. ساعت به ساعت، روبات‌های خستگی ناپذیر، دسته سطل‌ها را گرفته و آنها را در طبقات وسیع حرکت می‌دهند و بدون دخالت انسان و با دقت و وظیفه‌شناسی کامل برای تشخیص ، تایید و مرتب‌سازی سفارش‌ها، آنها را از روبه‌روی دستگاه‌های الکترونیکی عبور می‌دهند. سرانجام، کارگران کالاهای مرتب شده را روی نوار نقاله بسته‌بندی می‌کنند تا آنها را برای تحویل به تجهیزات بارگیری حمل کنند.

این در حالی است که آمازون در حال توسعه هواپیماهای بدون سرنشین و وسایل نقلیه خودران برای سرعت بخشیدن به آخرین مراحل فرآیند توزیع خود است و اخبار منتشر شده حاکی از آن است که شرکت‌های رقیب مانند FedEx یا خدمات پستی ایالات متحده، زنجیره‌های بزرگ تامین مواد غذایی و تحویل‌دهندگان تازه کار کالا مانند Gopuff در فیلادلفیا نیز سرعت انبارهای خود را افزایش داده‌اند، اما تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سرمایه‌گذاری عظیم آمازون رقبای خود را مجبور به سرمایه‌گذاری بسیار بیشتر و بسیار سریع‌تر در این زمینه خواهد کرد. حدود ۱۰‌هزار روبات ساخت آمازون، افزون بر ۱۰۰۰‌کارگر تازه استخدام شده ،در شیفت‌های ۱۰ تا ۱۲ ساعته در این مجتمع ۷/ ۳ میلیون فوت مربعی کار می‌کنند، سایتی که پیمانکاران آمازون در محل کارخانه سابق جنرال موتورز راه‌اندازی کرده‌اند. آیا نسبت یک به ده انسان به روبات به معنی پایان استخدام گسترده ای است که باعث شده این انبار با دو برابر حداقل دستمزد در سال‌های اخیر کار کند؟ آمازون و طرفدارانش در این زمینه کمی‌حساس هستند، بنابراین این آمازون هنوز مشغول استخدام است، نه تنها به این دلیل که بسیاری از کارگران یک سال است به دلیل شیوع کرونا دیگر کار نمی‌کنند، بلکه به این دلیل که خدمات این غول خرده‌فروشی بسیار محبوب است و از این رو آمازون به ایجاد مراکز بیشتر ادامه می‌دهد و برای وظایفی که هنوز روبات‌ها قادر به انجام آن نیستند این افراد را به کار می‌گیرد.

 آمارها نشان می‌دهند که آمازون سال گذشته بیش از  ۳/ ۱ میلیون کارمند در سراسر جهان استخدام کرد، در حالی که قبل از آن تنها ۸۰۰ هزار کارمند داشت. در میان شرکت‌های آمریکایی، فقط رقیبش والمارت است که در همه فروشگاه‌های بیشمار خود، تعداد بیشتری از افراد را نسبت به آمازون در استخدام خود دارد. به طور حتم، برخی از اقتصاددانان منتقد می‌گویند که آمازون بیشتر از آنکه شغلی ایجاد کند، از بین می‌برد، اما در مقابل تحلیلگران دیگر معتقدند که صرفه‌جویی در نیروی کار همیشه از اهداف فناوری‌های جدید بوده است. در هر صورت، ویل کارنی، مدیر این واحد بزرگ می‌گوید هنوز استخدام ما به طور کامل انجام نشده است. به گفته استیو کلی سخنگوی آمازون، این تاسیسات در مرحله  توسعه قرار دارند و ممکن است در نهایت ۴ تا ۵ هزار کارگر دیگر استخدام شوند، زیرا فعالیت‌های ما در چند سال آینده گسترش می‌یابند. همچنین آمازون امیدوار است که در زمستان امسال حفظ کارگرانش آسان‌تر از سال قبل باشد، زیرا این شرکت متعهد شده است سالانه ۵۲۵۰ دلار به کارگران خود به عنوان کمک هزینه تحصیلی پرداخت کند. همچنین ممکن است به تعداد روبات‌ها و کارمندان در ایالت دلاویر اضافه شود، اگرچه آمازون از توضیح در مورد برنامه‌های بلندمدت خود خودداری می‌کند. از آنجا که این مرکز در تابستان سال‌جاری افتتاح شده است، تعداد کارکنان آن هنوز کمتر از یک چهارم تعداد کارکنان آمازون در مراکز کامل این شرکت است. این در حالی است که این مرکز بهترین سایت آمازون در منطقه است. آمازون قصد دارد در ماه‌های آینده ۹ سایت جدید دیگر در این منطقه افتتاح کند. به طور کلی، آمازون در حال حاضر بیش از ۵۷ مرکز دارد که در سراسر فیلادلفیا یا راه‌اندازی شده‌اند یا در حال راه‌اندازی هستند. تحلیلگران املاک و صنعت این رشد را بی‌سابقه می‌دانند.

با وجود دستمزد اخیر آمازون، تا ۱۸ دلار در ساعت که ۳ دلار بیشتر از پیش بینی آمازون در برنامه‌ریزی دو سال پیش این شرکت است، کارگران غیر اتحادیه آمازون کمتر از کارگران جنرال موتورز در زمان تعطیلی کارخانه درآمد کسب می‌کنند که با توجه به میزان تورم کمتر از نصف است. با افزایش دستمزدها، آمازون بی‌وقفه بر تحکیم فعالیت‌های خود و تسریع تحویل‌ها تمرکز کرده است. سوبودا کومار، استاد دانشکده بازرگانی دانشگاه تمپل و متخصص زنجیره‌های تامین و سیستم‌های اطلاعاتی، در این خصوص اظهار کرد: این تازه شروع کار است و به زودی مراکز بزرگی مانند این را در سراسر کشور خواهید دید. کومار گفت روبات‌ها مدیریت موجودی را آسان‌تر می‌کنند و فرآیند تحویل در مراکز توزیع کوچک‌تر آمازون در شهرهایی مانند فیلادلفیا را سرعت می‌بخشند. اکنون آمازون تحویل دو ساعته در بسیاری از نقاط را تضمین می‌کند. او گفت: آنها ۳۰ دقیقه از شما برای تحویل کالا زمان می‌خواهند و حتی برنامه‌هایی برای کوتاه کردن این زمان دارند. آمازون ادعا می‌کند که اتوماسیون، کارگران را از انجام کارهای کسل‌کننده و تکراری رها می‌کند. اما کارگران شکایت دارند که عملیات خودکار و افزایش سرعت موجب رشد مصدومیت‌ها، بالاتر از حد متوسط در بین کارگران شده است. بریتین لاد، مدیر سابق لجستیک آمازون که مشاور اتوماسیون این شرکت شده است، می‌گوید: من به این کارخانه‌های بسیار بزرگ «واحدهای مادر» می‌گویم. لاد گفت آخرین برنامه‌های توسعه آمازون بر اساس درس‌های مدیریت مکان و سیستم برگرفته از خدمات بسیار سودآور وب آمازون به شرکت‌ها است.  او سرعت بخشیدن به فرآیند اتوماسیون را اجتناب‌ناپذیر می‌داند. وی افزود کرونا به ما نشان داد که چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری در اتوماسیون و روباتیک نداریم. لاد انتظار دارد رقابت توسعه روباتیک تسریع شود و آمازون رقبای دیگر خود را مجبور به ارتقا کند. وی تصریح کرد که در دراز مدت، اگر آنها قصد نوآوری و اتوماسیون نداشته باشند، زنده نخواهند ماند، زیرا آمازون بسیار سریع حرکت می‌کند.