مدیرعامل فولاد هرمزگان نیز در جلسه یادشده با اشاره به موانع تولید در فولاد هرمزگان اظهار کرد: باید کمیته رفع موانع توسعه شکل بگیرد تا مشکلات پیش‌رو سریع‌تر احصا، پیگیری و رفع شود. عطاالله معروفخانی با اشاره به اینکه حیات یک بنگاه اقتصادی به طرح‌های توسعه‌ای وابسته است، بر استفاده از ظرفیت‌های مبارکه تاکید کرد و پیشنهاد تشکیل کمیته رفع موانع توسعه را داد. وی داشتن روحیه جهادی برای پیگیری عملی فعالیت‌ها در فولاد هرمزگان را یک اصل مهم دانست.

معروفخانی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه‌های نظامی ‌افزود: هر کجا به فرمایش «ما می‌توانیم» رهبر انقلاب، عمل کرده‌ایم، شاهد موفقیت‌ها و دستاوردهای بزرگی بوده‌ایم.

وی تحریم‌های جهانی علیه ایران را یک فرصت بی‌بدیل برای شناخت ظرفیت‌های داخلی خواند و حمایت از تولید داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان در فولاد هرمزگان را یکی از سیاست‌های اصلی شرکت دانست. مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: وقتی فولاد مبارکه مورد تحریم‌های جهانی قرار می‌گیرد، نشان‌دهنده توانمندی و ظرفیت‌های بالای این شرکت است. وی در نهایت تاکید کرد: با وجود همه تحریم‌ها، در صادرات، تامین قطعات و تولید روزانه مشکلی نداشته‌ایم و در روند مطلوبی قرار داریم و مشکلات ایجادشده نتوانسته است در فعالیت‌های شرکت خللی ایجاد کند.