بهره‌برداری از ۵ تن طلا در سال

طرح طلای پارس تامین در استان سیستان و بلوچستان دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی ۲۵میلیون تن و نیز ذخیره احتمالی ۴۷میلیون تن کانسنگ با عیار ppm۱.۰۶ (که براساس بررسی‌ها عیارهای بالاتری نیز در منطقه وجود دارد)، از بزرگ‌ترین معادن طلای کشور بوده که پس از تکمیل اکتشافات تمام محدوده معدنی و اخذ پروانه بهره‌برداری لازم توانایی تولید تا ۳ تن طلا را در سال خواهد داشت و ارزش پرتفوی بورسی هلدینگ صدرتامین را متحول خواهد کرد.

درخصوص پروژه طلای کردستان دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی ۳/ ۱۰میلیون تن و نیز ذخیره احتمالی ۲۵میلیون تن کانسنگ با عیار ppm۱.۲، با ظرفیت تولید سالانه تا ۲ تن در سال، از دیگر معادن مهم طلای کشور بوده که سبب تحول اقتصادی اثرگذار در منطقه و کشور و نیز رشد ارزش پرتفوی بورسی هلدینگ صدرتامین خواهد شد.

 کسب رتبه اول بازار طلا

راه‌اندازی پروژه‌های فوق سبب سهم ۴۰ درصدی هلدینگ صدرتامین و کسب رتبه نخست تولید شمش طلا در کشور برای این هلدینگ خواهد شد. شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین با نماد تاصیکو در بازار سرمایه از هلدینگ‌های فعال در بورس و یکی از مهم‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشور است که نقش بسزایی در تولید در سطح ملی برعهده دارد.

گفتنی است، هلدینگ صدر تامین شامل ۱۵ شرکت مدیریتی و ۱۱ شرکت غیرمدیریتی در حوزه اکتشافات معدنی، حفاری، صنایع فلزی و غیرفلزی، بازرگانی و صادرات مواد معدنی، نوآوری در حوزه معدن و صنایع معدنی (شتاب‌دهنده صد فردا) است. از مهم‌ترین شرکت‌های بورسی مدیریتی تاصیکو در بازار سرمایه می‌توان به نمادهای کزغال، فباهنر، کخاک، شاملا، کفرا، کپشیر، کلوند، کسعدی و شلعاب اشاره کرد.