تکذیب دستکاری در سامانه معاملات بورس تهران

علی صحرایی مدیر عامل بورس تهران در جلسه عرضه اولیه اپال در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه شرایط کنونی بازار برای عرضه اولیه مساعد نیست، گفت: هدف بورس تامین مالی و افزایش سرمایه است که یکی از راه‌های تامین سرمایه همین عرضه‌های اولیه است. عرضه‌های اولیه طرفداران خودش را دارد و در این عرضه اولیه نیز حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار  نفر شرکت کردند.

او ادامه داد: عرضه‌های اولیه نشاط و شادابی را در بازار سرمایه ایجاد می‌کند. شرکت معدنی اپال هم از شرکت‌های بزرگ سنگ معدن است و با سرمایه گذاری بلند مدت شاهد موفقیت این شرکت خواهیم بود.

صحرایی درباره جزئیات این عرضه اولیه اظهار کرد: با این عرضه اولیه تقریبا ۲۸۰۰۰ میلیارد تومان به ارزش بازار افزوده خواهد شد. ۷ درصد از آن عرضه اولیه شده و باقی هم در آینده عرضه خواهد شد.

مدیر عامل بورس تهران با توجه به وضعیت نوسانی اخیر بازار سرمایه بیان کرد: در هفته‌های اخیر دامنه نوسان نا متقارن برای کنترل هیجان‌ها انجام شد. همچنین نرخ کامودیتی که رشد دو برابری داشته و همه شرکت‌های عمده بورس تهران رشدی قابل توجه داشته اند. هدف این دامنه نا متقارن مدیریت هیجان بازار بوده است.

وی افزود: در حال حاضر میزان نقدینگی نسبت به دوره‌های رشد هیجانی گذشته بازار کمتر شده و بیش از ۸۰ درصد معاملات توسط حقیقی‌ها صورت گرفته است.

صحرایی در پایان در پاسخ به اینکه اخیرا دستکاری‌هایی در سامانه‌ها صورت گرفته گفت: در سامانه‌ها هیچ اختلال و دستکاری رخ نداده است. اما بعضی‌ از افراد در اتاق فکر هستند و شایعه ایجاد می کنند که اهداف غیر اقتصادی دارند. مثل شایعه اخیر مبنی بر لغو همین عرضه اولیه اپال. مردم فقط باید سایت رسمی سازمان بورس را مرجع رسمی در نظر بگیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.