به گزارش «دنیای اقتصاد» طبق اطلاعیه منتشر شده در سایت کدال، ثبت افزایش سرمایه این شرکت در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری خراسان شمالی انجام شده و در دست اقدام قرار گرفته است. در اطلاعیه منتشر شده توسط این شرکت، هدف از افزایش سرمایه، اصلاح ساختار مالی و طبق ماده ۱۴ قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» مصوب ۱۳۹۸ و امکان اصلاح ساختار مالی با استفاده از تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های خصوصی به دنبال افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت (زمین) است. این افزایش سرمایه می‌تواند منجر به نزدیک شدن ارقام صورت‌های مالی به ارزش منصفانه دارایی، بهبود ساختار مالی و افزایش سرمایه به سطح قابل قبول و تطبیق حقوق صاحبان سهام با ارزش واقعی سهام شود. طی این اطلاعیه و بر اساس گزارش رسمی ‌کارشناسان دادگستری خراسان شمالی، تفاوت بین ارزش دفتری و ارزش کارشناسی املاک متعلق به این شرکت حدود ۴۶میلیارد تومان برآورد شده است.

آخرین افزایش سرمایه این شرکت از محل آورده نقدی سهامداران (حدود ۱۵میلیارد تومان) و مطالبات حال شده (حدود ۷میلیارد تومان) درسال ۱۳۹۵ انجام شد که هدف از افزایش سرمایه، افزایش سرمایه در گردش و تسویه مطالبات سهامداران عمده اعلام شد. طی این افزایش سرمایه، سرمایه قبلی شرکت که حدود ۱۰میلیارد تومان بود به ۳۳میلیارد تومان رسید.

تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد یک کارخانه تولید قند و تصفیه شکر است که در صنایع مرتبط نیز سرمایه‌گذاری و فعالیت می‌کند. کارخانه این شرکت در سال ۱۳۴۲ با ظرفیت ۴هزار تن چغندر در دو شیفت شروع به کار کرد. این شرکت در سال ۱۳۷۷ در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد و جزو قدیمی‌ترین شرکت‌های بازار است.