ناصر تقی‌زاده با اشاره به سوء‌مدیریت‌ها در صنعت برق خاطرنشان کرد: در حال حاضر قصد ساخت چند نیروگاه خورشیدی را داریم، ولی اجازه ساخت آن را نمی‌دهند مگر آنکه برای هر نیروگاه ۱۰ کیلو واتی، یک شرکت جدید ثبت کنیم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه افزود: وزارت نیرو  باید برای جلب نظر سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی برای ساخت نیروگاه، مشوق‌هایی در نظر بگیرد در غیر این صورت کمبود فعلی برق در آینده بیش از این خواهد بود.  

وی ادامه داد: در حال حاضر نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در استان یزد وجود دارد که به دلیل اورهال نشدن خوابیده است و ما حاضر هستیم هزینه سنگین اورهال نیروگاه را پرداخت کنیم؛ اما حداقل انتظار بر این است که برق ما را قطع نکنند و این گونه یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی به چرخه برق کشور برمی‌گردد.   

مدیر عامل چادرملو همچنین گفت: امسال بالغ بر ۱۰۰میلیون دلار ضرر ناشی از قطع برق به شرکت چادرملو تحمیل شد. این در حالی است که برای اجرای طرح‌های توسعه خود و حتی ساخت نیروگاه‌های جدید نیازمند ارز هستیم و برای تامین ارز هم باید صادرات داشته باشیم که متاسفانه قطع تحمیلی برق در سال جاری این فرآیند را به‌شدت مختل کرده است.

 وی تصریح کرد: توسعه با سخنرانی و شعار اتفاق نمی‌افتد، بلکه با  برنامه‌ریزی منطقی و برداشتن موانع توسعه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است محقق می‌شود و امیدواریم در دولت جدید شاهد این تحول باشیم.