مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان این مطلب و با اشاره  به تشریح حوزه فعالیت شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: فولاد اکسین در راستای تامین حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق‌های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دریایی و ساختمانی از سال ۸۸ آغاز به‌کار کرد.

امین آسیابان گفت: مشابه محصولات تولیدی اکسین در سال‌های گذشته عمدتا وارداتی بودند و به‌دلیل عدم توجه به توانمندی و رسالت احداث این کارخانه برای رفع نیازهای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع تا قبل از انجام پروژه خط لوله گوره جاسک، نقش قابل توجهی در تولید محصولات خاص و مورد اشاره نداشتیم، از این رو در پی تحریم‌های ظالمانه و عدم امکان واردات ورق‌های فولادی، با اعتماد به توان داخلی، متخصصان این شرکت تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کرده و در پروژه‌های ملی و استراتژیک کشور به رسالت خود عمل کرده و به خوبی نقش‌آفرینی کردند و همگام با آن سبد تولید محصولات این شرکت، مطابق رسالت اصلی این شرکت به ورق‌های فولادی آلیاژی و  api (خطوط لوله انتقال نفت و گاز) اختصاص یافت.

مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان گفت: این دستاورد علاوه بر سودآوری بسیار بالا برای اکسین موجب تکمیل زنجیره فولاد و جلوگیری  از خروج ارز از کشور شد.

وی ادامه داد: دستیابی به تولید انبوه ورق‌های api تنها بخشی از تولیدات استراتژیک و راهبردی اکسین است، در حالی که این مجموعه توان تولید محصولات فولادی دیگر در زمینه ورق‌های مورد نیاز مخازن تحت فشار و ذخیره نفت و گاز، صنایع دریایی و کشتی‌سازی، سازه‌های فلزی عظیم، ورق‌های ضد سایش و ... را دارد و طی برنامه‌ریزی که انجام شد، ضمن نگه‌داشت شرایط حاضر به دنبال توسعه سبد خود در سایر بازارهای داخلی و خارجی هستیم.

آسیابان در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در این شرکت تصریح کرد: با توجه به الزام کاهش مصرف و قطعی برق که در نیمه دوم تیر تا نیمه اول مرداد ماه بوده است، برنامه‌ریزی انجام اورهال و تعمیرات اساسی خط تولید توسط متخصصان این شرکت انجام گرفت و در همین راستا فعالیت‌ها و اقدامات تاثیرگذاری در جهت افزایش آماده به‌کاری خط تولید صورت گرفت که برخی  از آن اقدامات طی ۱۰ سال گذشته انجام نشده بود.

وی بیان کرد: امیدواریم با آماده به‌کاری صورت گرفته در تجهیزات، طی ماه‌های پیش رو اقدامات خوبی در این مجموعه برای تولید محصولات پیش‌بینی‌شده صورت گیرد.

آسیابان عنوان کرد: استقرار ترانس مالکیتی پست برق، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و اجرای طرح جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران با هدف صیانت از سرمایه انسانی از دیگر اقدامات مثبتی بوده که طی چند ماه گذشته انجام شده است.