محموله میعانات که ونزوئلا برای منتقل کردن نفت سنگین خود به آن نیاز دارد، روز چهارشنبه رسید اما واردات میعانات و صادرات نفت سنگین مخلوط شده با آن در حال‌حاضر تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد.

کشتی رنه که با پرچم پاناما حرکت می‌کند و توسط شرکت کشتیرانی Issa در فجیره اداره می‌شود، این محموله را به ونزوئلا تحویل داد. اسناد کشتیرانی نشان می‌دهد که منبع این محموله سریلانکا بوده است اما سریلانکا میعانات تولید نمی‌کند. همچنین اسناد حاکی از آن است که رنه قرار است نفت سنگین ونزوئلا برای صادرات را بارگیری کند.

شرکت Issa Shipping در امارات‌متحده‌عربی قرار دارد که متحد نزدیک آمریکاست و قرار است در صادرات محموله‌های نفتی دیگر شرکت PDVSA هم مشارکت کند و به این ترتیب امارات‌متحده عربی در فهرست کشورهایی قرار می‌گیرد که به ونزوئلا در فعالیت تحریم‌شده از سوی آمریکا کمک می‌کنند.

شرکت چاینا کنکورد پترولیوم یک شرکت دیگر است که با نادیده‌گرفتن تحریم‌های آمریکا، به کمک ونزوئلا و ایران برای انتقال محموله‌های نفتی شتافته است.

چین یکی از مقصدهای اصلی محموله‌های نفتی اندک است که با وجود تحریم‌ها توسط ونزوئلا صادر می‌شوند. با این حال آمریکا درخصوص این موارد نقل و انتقال نفت خام مداخله نکرده است.

بر اساس گزارش اویل‌پرایس، ونزوئلا ماه گذشته اعلام کرد که در بهبود تولید نفت با هدف چهاربرابر کردن تولید تا پایان سال و رساندن آن به ۵/ ۱ میلیون بشکه در روز سرمایه‌گذاری می‌کند. چنین اقدامی معجزه‌آسا خواهد بود و به کمبود شدید سوخت در این کشور کمک می کند.