آرگوس مدیا گزارش داد، براساس گزارش‌های به‌دست آمده از عملیات داخلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا (پدوسا) این کشور تولید نفت خام در ماه ژوئیه را تنها با تولید ۳۰۰ هزار بشکه در روز و بدون هیچ دکل حفاری نفتی فعال آغاز کرده است.

با نادیده گرفتن اعتصاب دو ماه دسامبر ۲۰۰۲ و ژانویه ۲۰۰۳، تولید نفت خام ونزوئلا به کمترین سطح در نزدیک به ۹ دهه اخیر رسیده است.

بر اساس برآوردهای آرگوس، ونزوئلا در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ حدود ۷۸۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

پدوسا تأیید کرد که دلیل اصلی کاهش تولید این کشور نبود ظرفیت ذخیره‌سازی است. این موضوع نشان‌دهنده مشکلات پدوسا برای صادرات نفت به دلیل تحریم‌های ایالات متحده و همچنین کاهش تقاضا به دلیل همه‌گیری ویروس کروناست.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد صادرات نفت ونزوئلا در ماه ژوئن و پس از آنکه ۶ نفتکش برای اجتناب از تحریم‌های ایالات متحده از آب‌های این کشور دور شدند به پایین‌ترین سطح خود از سال ۱۹۴۳ رسید.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه‌های اخیر فشار بر دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را با افزایش تحریم‌ها افزایش داده است. فهرست تحریم‌های آمریکا شامل شرکت‌های مکزیکی، نفتکش‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی و اشخاصی است که در صادرات نفت ونزوئلا نقش داشته‌اند.

بر اساس داده‌های مؤسسه رفینیتیو ایکون و برنامه‌های بارگیری پدوسا، این شرکت دولتی و سرمایه‌گذاران مشترک آن در ماه ژوئن با ارسال ۱۷ محموله حدود ۳۷۹ هزار بشکه در روز نفت و فرآورده‌های نفتی صادر کرده است. این حجم کم از صادرات از سال ۱۹۴۳ تاکنون بی‌سابقه بوده است و تقریباً ۱۸ درصد کمتر از صادرات ماه مه بود.

واردات سوخت ونزوئلا نیز در ماه گذشته کاهش یافته و از روزانه ۷۷ هزار و ۱۰۰ بشکه در ماه پیش از آن، به روزانه ۶۶ هزار بشکه رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.