برنامه ویژه هوآوی برای بازگشت قدرتمند به حوزه گوشی‌های هوشمند

از خرداد ماه سال ۱۳۹۸ که تحریم‌های دولت آمریکا علیه هوآوی ایجاد شد این شرکت  توانست حضور خود را در بازار گوشی‎های هوشمند ادامه دهد. البته هوآوی در این بازه زمانی بیکار ننشسته و دامنه محصولات خود را در حوزه‎های دیگر نیز گسترش داده است. همان‌طور که می‎دانید پیش از اعمال محدودیت‎ها شرکت هوآوی توانسته بود با پشت سر گذاشتن سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‎های هوشمند در دنیا شود.  در همین زمینه  گو پینگ، در جلسه پرسش و پاسخی که با خبرگزاری رویترز انجام داده به سوالات متعددی پیرامون فعالیت آینده شرکت پاسخ داده است.

پینگ در این مصاحبه با اشاره به سابقه ایجاد مشکلات برای شرکت هوآوی اعلام کرده این شرکت نه‌تنها قصد بازگشت قدرتمند به حوزه گوشی‎های هوشمند را دارد، بلکه می‎خواهد در این زمینه به توفیقات بسیار بیشتری نیز دست پیدا کند.  پینگ اعلام کرده هوآوی قصد دارد در رتبه اول تولیدکنندگان گوشی هوشمند قرار گیرد.

تولید گوشی‌های سری HUAWEI P۵۰ و رونمایی از آنها نشان داد که هوآوی همچنان پتانسیل بسیار بالایی در طراحی و ساخت گوشی‎های پرچمدار دارد. این گوشی‌ها به‌‌‎رغم فقدان دسترسی به ارتباط ۵G، از تراشه رده بالایی استفاده می‎کنند.

پینگ در بخش دیگری از صحبت‎های خود به مشکل عدم همکاری در ساخت تراشه توسط شرکت‎های دیگر اشاره و اعلام کرده که هوآوی محدودیتی در ساخت تراشه‎های فوق پیشرفته گوشی‎های هوشمند ندارد و عدم همکاری در ساخت توسط شرکت‎های تولیدکننده تراشه، تنها معضل موجود در این میان است. مدیر ارشد هوآوی در ادامه سخنان خود گفت: هوآوی به حیات خود در زمینه تلفن‌های همراه ادامه می‌دهد و با پیشرفت مستمر در تولید تراشه، سرانجام تاج و تخت خود در بازار گوشی‌های هوشمند را بازپس می‌‎گیرد.

بنابر آمار منتشرشده توسط موسسه Canalys، هوآوی همچنان در بین برترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در دنیا قرار دارد و جایگاه هفتم بزرگ‌ترین شرکت‎های تولیدکننده گوشی هوشمند را در اختیار دارد.