عضو هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع کشور با بیان این مطلب افزود: در عین حال وزرای پیشنهادی باید به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تشکل‌های بخش خصوصی در راستای همکاری با دولت برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آتی توجه کنند.  مهدی بستانچی گفت: امیدواریم ظرفیت تشکل‌های بخش خصوصی در حوزه صنعت ساختمان و سایر صنایع   بیش از پیش در فرآیندهای همکاری مورد توجه قرار گیرد. رئیس دبیرخانه مردمی صنعتگران تهران در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به ظرفیت و توانمندی همکاری بخش‌خصوصی در حوزه‌های راه، ساختمان، صنعت و نیرو و نفت غیرقابل انکار است، گفت: در حوزه‌های صنعت، نیرو و نفت نباید از توان بخش‌خصوصی در راستای ترسیم برنامه‌های توسعه ای و اسناد سیاستگذاری غفلت شود. بستانچی در بخش دیگری از اظهارات خود خواستار توجه به موضوع ارتقای عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شد و گفت: با توجه به وجود مشکلات متعدد در اتاق بازرگانی، نیاز است که این نهاد به عنوان محرک اصلی ورود بخش خصوصی در حوزه سازندگی کشور وارد عمل شود و با رفع مشکلات موجود، عملکرد خود را ارتقا دهد.

نایب رئیس انجمن صنفی شرکت‌های ایمنی و مهندسی حریق همچنین در مورد طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال که از سوی ریاست جمهوری مطرح شده است، عنوان کرد: در این راستا استفاده موثر و بهینه از ظرفیت تشکل‌های بخش‌خصوصی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه برای ساخت این تعداد قابل توجه مسکن در کشور باید برنامه ریزی‌های دقیق و صحیحی انجام گیرد که ما در این مقوله با تمام توان همکاری خواهیم داشت.