حیدری، مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال برکت در ابتدای مراسم گزارشی از چگونگی ایجاد این صندوق ارائه کرد و گفت: وجود بسترهای مناسب بانکداری دیجیتال در بانک تجارت سبب شد که همزمان با پیگیری اخذ مجوز صندوق از بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، به‌صورت موازی هماهنگی لازم را با بانک تجارت برای ایجاد بسترهای لازم داشته باشیم تا متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق بتوانند از این طریق و بدون نیاز به حضور فیزیکی در شعبه مراحل افتتاح حساب، احراز هویت، تخصیص امضای دیجیتال و درنهایت دریافت تسهیلات را به‌صورت الکترونیک و دیجیتال انجام دهند.

در ادامه دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک تجارت به ابعاد گسترده فعالیت این صندوق اشاره کرد و افزود: بانک تجارت افتخار دارد که با برخورداری از ۱۷۰۰ شعبه و باجه در سراسر کشور و با نگاه عمل به مسوولیت‌های اجتماعی و با امضای تفاهم‌نامه با صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال برکت، گامی بلند را برای ادای دین به اقشار آسیب‌پذیر و پرداخت  تسهیلات در سریع‌ترین زمان به افراد معرفی‌شده از سوی صندوق بردارد. وی افزود: به‌موجب تفاهم‌نامه منعقد شده بانک با صندوق آمادگی داریم علاوه بر پرداخت تسهیلات، خدمات دیگری همچون صدور ضمانت‌نامه و گشایش اعتبارات اسنادی را برای معرفی‌شدگان از سوی صندوق به انجام رسانده و خدمات بیمه‌ای، کارگزاری و تامین سرمایه را نیز از طریق شرکت‌های هلدینگ مالی بانک ارائه کنیم. مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز با اشاره به اینکه طرح و ایده اجرایی تاسیس صندوق از دو سال پیش در بنیاد برکت شکل گرفت تصریح کرد: قرض‌الحسنه، نماد بانکداری اسلامی است و امیدواریم با افتتاح صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال برکت، مردم بیش از همیشه طعم دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه را احساس کنند. افتتاح این صندوق در آینده منشأ یک تحول خواهد شد و به‌زودی برکات آن را در بحث ایجاد اشتغال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد خواهیم بود. وی بخش قابل‌توجهی از اشتغال ایجاد شده در کشور را از طریق بنگاه‌های اقتصادی خرد ذکر کرد و افزود: ایجاد ۵۰۰هزار فرصت شغلی در هرسال از طریق این صندوق در برنامه قرار دارد.

در خاتمه این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری بانک تجارت با صندوق توسعه و اشتغال برکت به امضای دولت‌آبادی مدیرعامل بانک و حیدری مدیرعامل این صندوق رسید. به ‌موجب این تفاهم‌نامه بانک تجارت نسبت به افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات به معرفی‌شدگان صندوق از طریق بسترهای کاملا دیجیتال اقدام خواهد کرد. پذیرش انواع تعهدات در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی و ارائه انواع خدمات بانکی الکترونیک به معرفی‌شدگان صندوق، از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.