به نظر نمی‌رسد که این ‌یک نمایشگاه متداول خودرو مانند نمایشگاه‌های قبلی شیکاگو باشد. مدت‌زمان برگزاری آن تقریبا به‌اندازه نصف زمان نمایشگاه‌های قبلی است، اما خودروسازانی مانند فورد موتور، فولکس واگن و سایرین سعی دارند از آن نهایت استفاده را که شامل به نمایش گذاشتن وسایل نقلیه الکتریکی جدید آنها است، ببرند. گذشته از نمایش وسایل نقلیه مختلف در مرکز کنوانسیون مک کورمیک پلاس، خودروسازان رانندگی آزمایشی و سواری با خودروهای الکتریکی جدید خود را ارائه می‌دهند. مدیران صنایع مربوط به خودرو معتقدند که چنین اقدامات بازاریابی تجربی یکی از اولین گام‌های اساسی برای افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی در بین مردم است. مدیر ارشد بازاریابی فورد، سوزی دیرینگ، در مورد تجربه رانندگی با خودروی مدل Mach-E گفت بسیاری از مصرف‌کنندگان به دلیل شیوع بیماری کووید این فرصت را نداشته‌اند. با Mach-E، مردم هیجان‌زده خواهند شد. کراس‌اوور برقی فورد موستانگ Mach-E به‌تازگی رکورد جدید گینس را برای کارآیی خودروی الکتریکی ثبت کرده است. فورد این خودروی برقی را برای رقابت با مدل‌های بسیار کارآمد تسلا مدل Y و مدل ۳ راهی بازار کرد. این رکورد ادعا می‌کند که کراس‌اوور تمام برقی فورد طی سفر جاده‌ای ۱۳۵۰ کیلومتری (۸۴۰ مایلی) به‌طور متوسط ​​۵۴/ ۶ مایل به ازای هر کیلووات ساعت طی کرده است. فورد ازجمله خودروسازانی بود که بیشترین تاثیر را در خصوص رونمایی از خودروهای جدید خود از جمله Mach-E طی همه‌گیری کرونا داشت. این در حالی است که کمبود کنونی تراشه‌های نیمه‌هادی نیز بسیاری از نمایندگی‌ها را خالی کرده است و تجربه رانندگی با وسایل نقلیه جدید را برای مصرف‌کنندگان دشوار کرده است. خانم دیرینگ در ادامه افزود: جلب‌توجه مصرف‌کنندگان به خودروی Mach-E و اجازه دادن به آنها برای دیدن خودروهای الکتریکی جدید مانند وانت فورد لایتنینگ  F-۱۵۰ که انتظار می‌رود سال آینده به مرحله فروش برسد، برای مردم بسیار مهم است که درک کنند خودروهای برقی در دنیای واقعی نیز حضور دارند و تنها یک پروژه علمی نیستند. در مورد خودروهای الکتریکی همواره یک سوءبرداشت وجود دارد و همچنین، هیچ تصور روشنی وجود ندارد و مردم درک صحیحی از کارکرد این خودروها ندارند. دیرینگ می‌گوید این امر یک قطعه واقعا مهم برای ما است.

 جذب مشتری

نمایشگاه‌های خودرو و نمایش دادن جدیدترین وسایل نقلیه، برای خودروسازان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مهم‌تر از همه جذب مشتریان با ابزار غیرمتعارف است که به‌طور سنتی بهترین راه برای فروش خودروهای جدید در بین خودروسازان بوده است. میشل کربس، تحلیلگر اجرایی در شرکت Cox Automotive می‌گوید: نمایشگاه‌های اتومبیل برای مصرف‌کنندگان بسیار مهم هستند، زیرا آنها می‌توانند یک وسیله نقلیه را در مقابل وسیله نقلیه دیگر با یک محدوده قیمتی و بدون هیچ‌گونه فشار فروش خریداری کنند. همچنین روش‌های جذب مشتریان بسیار مهم هستند، زیرا به‌طورکلی خودروهای امروزی همه از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند، بنابراین همه‌چیز به درک مشتریان از نام تجاری خودرو و همچنین نحوه متناسب بودن وسیله نقلیه با شرایط آنها برمی‌گردد. کیمبرلی گاردینر، مدیر ارشد بازاریابی فولکس واگن آمریکا در این خصوص اظهار کرد: بسیار مهم است که به مصرف‌کنندگان اجازه ورود به داخل خودروهای الکتریکی جدید را بدهید و خود را تصور کنند که با یک ماشین برقی رانندگی می‌کنند. شرکت فولکس واگن برای چهار محصول جدید خود از جمله خودروی برقی مدل ID.۴ که امسال وارد بازار شده است، امکان رانندگی آزمایشی ارائه می‌دهد. افزایش تقاضا برای خودروهای برقی و کراس‌اوورهای کوچک، مشوق بزرگ‌ترین خودروساز اروپا برای ساخت ID.۴ بود. البته نباید موفقیت تسلا و محبوبیت تجاری این شرکت آمریکایی در سراسر جهان را در تلاش فولکس ‌واگن برای تولید مدل‌های الکتریکی، نادیده گرفت. فولکس‌واگن برنامه جامعی برای عرضه ID.۴ در سراسر جهان دارد و سه سال شارژ رایگان از ایستگاه‌های شرکت الکتریفای آمریکا به خریداران هدیه می‌دهد. این غول خودروساز اروپایی از ماه مارس تا ژوئن، حدود ۲۵۰ رویداد رانندگی با خودروهای برقی جدید در سراسر آمریکا برگزار کرده است.

خانم دیرینگ در ادامه تاکید کرد که ما در یک دوره زمانی عالی قرار داریم که مصرف‌کنندگان یا مشتریان بیشتری مایل به درک و رانندگی با خودروهای برقی هستند. به گفته فولکس واگن، تقریبا ۱۶ هزار نفر در سنین مختلف در برنامه‌های سراسری فولکس واگن شرکت کردند. مدل‌های ID.۴ و Mach-E از جمله خودروهای پلاگین شامل مدل‌های تمام برقی و هیبریدی بودند که در نمایشگاه خودرو  شیکاگو جهت رانندگی آزمایشی به مشتریان ارائه شدند. از خودروهای دیگر می‌توان به جیپ  Wrangler ۴xe، خودروی برقی کیا نیرو (NIRO) و شورولت بولت برقی و EUV اشاره کرد.

 برونکو در مقابل رانگلر

جدا از خودروهای الکتریکی، فورد در کورس آفرود در نمایشگاه اتومبیل شیکاگو به مصاف جیپ می‌رود. فورد در این رویداد اولین کورس با مانع در فضای باز با نام Built Wild را برای خودروی شاسی‌بلند Bronco خود ارائه داد که انتظار دارد در نمایشگاه‌های آینده از آن استفاده کند. این خودرو توانایی بالایی در مسیرهای خارج جاده‌ای دارد و رقیبی جدی برای جیپ رانگلر به‌حساب می‌آید. فورد برونکو را می‌توان خودرویی مفهومی دانست که دقیقا از نمایشگاه‌ها به جاده‌ها و شرایط آفرودی پا گذاشته است. گفته می‌شود فورد می‌تواند فروشی میلیونی از این خودرو به دست بیاورد. هنری لاتا، پسر ۱۵ ساله پس از سوارشدن به یک جیپ گلادیاتور موهاوی در طول یک کورس اظهار کرد: این‌یکی از جالب‌ترین چیزهای این نمایشگاه است. من عاشق خودرو هستم. هر دو کورس دارای تپه‌های فلزی قابل‌توجه و موانعی هستند که توانایی‌های فوق‌العاده خودروها را به نمایش می‌گذارند. جیم موریسون، مدیر اجرایی جیپ در آمریکای شمالی، گفت: ما باید نشان دهیم که وسایل نقلیه ما چه‌کارهایی می‌توانند انجام دهند. ما دیده‌ایم که رقبای ما می‌آیند و می‌روند، اما یکی از چیزهایی که ما دوست داریم این است که آنها در را باز می‌کنند، مردم به سمت جیپ هجوم می‌آورند.