تیگو8 چه در توان دارد‌؟

سوال اینجاست که برای تیگو ۸ چه پیشرانه و سیستم‌های انتقال قدرتی در نظر گرفته شده است، تا این شاسی‌بلند بزرگ را به آرامی و با قدرت به حرکت در آورد.

برای تنوع و قدرت انتخاب شرکت مدیران خودرو، دو نوع پیشرانه و سیستم انتقال قدرت را برای  این خودرو  در نظر گرفته شده است. یکی از این پیشرانه‌ها دو لیتری توربو است که برای نخستین بار روی خودروی تیگو۸ پرو نصب شده و دارای قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن در متر است. همچنین  سیستم انتقال قدرت آن ۹ سرعته CVT است، که این سیستم انتقال قدرت ۹ سرعته در سال ۲۰۱۸ در میان برترین گیربکس‌های خودروهای موجود در بازار چین قرار گرفته است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲/ ۸ لیتر است که برای خودروهای این ابعاد کاملا مناسب و به صرفه است.

اما موتور دیگری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که ۶/ ۱ لیتری TGDI ( توربو با تزریق سوخت‌مستقیم) است و از آخرین تکنولوژی‌های روز بهره می‌برد. این موتور پرقدرت و پربازده با داشتن قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن در متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه  توان و شتاب فوق‌العاده‌ای را برای تیگو ۸ به همراه می‌آورد. مصرف سوخت ترکیبی آن ۸/ ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای این سگمنت خودرو بسیار مطلوب است. قابل ذکر است، بازدهی این موتور ۳۸درصد است که برای موتورهای درون‌سوز بازدهی بسیار بالایی است. به طور مثال  بازدهی موتور فولکس واگن تیگوان ۲/ ۳۷درصد است  و این موتور در میان ۱۰ موتور برتر در چین انتخاب شده است.

همچنین این مدل تیگو ۸ از یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته بهره می‌برد که قطعا مورد توجه کسانی که علاقه‌مند به رانندگی مهیج و اسپرت هستند قرار می‌گیرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن تنها در ۹/ ۸ ثانیه صورت می‌پذیرد، تا در مجموع رقیبی تازه نفس با امکانات مناسب و پر قدرت برای خودروهای وارداتی را روانه بازار کند.