مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بازدید از پایانه مرزی رازی با اعلام این خبر گفت: این پروژه به‌عنوان یکی از کوچک‌ترین پایانه‌های مرزی کشور به جهت محدودیت فضایی و ساختمان به شمار می‌رود، ولی از اهمیت بسزایی به دلیل کیفی‌سازی خدمات به‌عنوان یکی از اولویت‌های سازمان برخوردار بوده که خوشبختانه روند اجرای طرح جامع آن نیز با نظارت سازمان و اداره استانی پیشرفت بسیار مطلوبی دارد. حسین حداد‌زادگان افزود: در طرح جامع پایانه مرزی دو خط برای ناوگان ترانزیت و سواری و اتوبوس در نظر گرفته‌ شده که به‌وسیله دیوار جدا شونده از یکدیگر تفکیک ‌شده‌اند و با عنایت به شعار سازمان مبنی بر «مرز محل گذر است، نه توقف» مطالعات لازم برای ساخت محدوده ایست اختیاری انجام و در انتظار دریافت مجوزهای لازم است. حداد‌زادگان یادآور شد: سالن‌های تجاری و مسافری پایانه مرزی رازی در یک ساختمان سه‌طبقه تجمیع شده‌اند که برای ساخت این طرح تاکنون ۶۵۲ میلیارد ریال اعتبار نیز تخصیص ‌یافته و عملیات اجرایی آن به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

 پایانه مرزی رازی ظرفیت مهم لجستیکی

عادل نجف‌زاده، نماینده مردم شهرستان‌های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز پایانه مرزی رازی را ظرفیت مهم لجستیکی منطقه یاد کرد و گفت: اقدامات بسیار خوبی در پایانه مرزی رازی با اولین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و نظارت و پیگیری‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می‌گیرد که نیاز است درخصوص ساخت جاده مربوطه نیز تلاش‌ها بیشتر و برنامه‌ها در اسرع وقت عملیاتی شود.

 لزوم ساخت پس‌کرانه‌های نقطه‌ای در محدوده پایانه مرزی رازی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این بازدید بر لزوم ساخت پس‌کرانه‌های نقطه‌ای در محدود پایانه مرزی رازی و خارج از محدوده ایست اجباری تاکید کرد و گفت: برای محدوده ایست اختیاری و تیر پارک بیش از  هفت هکتار طرح‌ریزی و مطالعات مربوطه به وزارتخانه ارسال‌شده است و امیدوارم در اسرع وقت در کمیته مرزی تصویب شود. برای جذب سرمایه‌گذاران ساخت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در مسیر این پایانه مرزی برنامه‌ریزی‌های لازم اندیشیده شده است. ارسلان شکری با اشاره به یکی از مسیرهای دسترسی آسان و سریع به شهر وان ترکیه اظهار کرد: پایانه مرزی رازی خوی مسیر مناسبی برای دسترسی سریع و آسان به شهر وان ترکیه یکی از شهرهای تجاری این کشور برای تجار و بازرگانان و مسافران ایرانی است. ازاین ‌رو پروژه‌های عمرانی احداث سالن تجاری و مسافری و محوطه‌سازی این پایانه مرزی برای آسایش و تردد روان این قشر جزو اولویت‌های  سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و در حال انجام و پیگیری است. شکری با اشاره به مرحله دوم فاز دو طرح جامع پایانه مرزی رازی خوی افزود: این مرحله شامل اجرای کلیه عملیات ساختمان اصلی و قسمتی از محوطه پایانه با مبلغ قرارداد ۶۵۲ میلیارد ریال و شامل احداث ساختمان اصلی مسافری و تجاری به مساحت تقریبی ۵۵۰۰مترمربع در سه‌طبقه سازه فلزی شامل کل تاسیسات برقی و مکانیکی همراه با محوطه‌سازی است که به‌طورجدی و شبانه‌روزی برای اتمام و تکمیل و افتتاح آن تلاش می‌شود.