مهم‌ترین مشکلاتی که این شرکت‌های فاقد مجوز ایجاد می‌کنند از نظر بهداشت محصولات تولیدی است که متاسفانه به دلیل کم‌توجهی به امکانات و نوع تولید آنها می‌تواند مشکلات زیادی برای مصرف‌کنندگان و محیط‌زیست ایجاد کند. تامین مواد اولیه و همچنین مشکلات گمرکی ورود این مواد به کشور مشکل عمده در صنعت شیرآلات ساختمانی برای تولیدکنندگان است. علاوه بر این آیین‌نامه‌هایی که تولید را دچار وقفه می‌کنند، کم نیستند و گاهی برای پیگیری امور ساده باید کفش آهنین به پا کرد. در حال حاضر KWC یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای صنعت شیرآلات کشور به شمار می‌رود و سهم بالایی از بازار را به خودش اختصاص داده است. «شرکت شیرهای ساختمانی و صنعتی ایران» به عنوان تولیدکننده این برند تحت لیسانس  KWC سوئیس توانسته با بهره‌گیری از آخرین فناوری‌ها، محصولات متنوعی را در اختیار سازندگان متخصص قرار دهد و در شرایطی که تولیدکننده‌ها با مشکل فقدان تقاضا مواجه هستند، برای پاسخگویی به نیاز مشتریان ۲۴ ساعته و در چند شیفت کار کند.

 تولیدکننده و مصرف‌کننده در حالت سکون

مدیر عامل شرکت «شیرهای ساختمانی و صنعتی ایران» به خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» می‌گوید: به طور معمول هر ساله با توجه به افزایش دستمزد‌ها و نرخ مواد اولیه تولیدکنندگان و خریداران منتظرند اثربخشی تورم را ملاحظه و بعد برای تولید یا خرید اقدام کنند. در سال جاری انتخابات هم مزید بر علت شده و به نوعی بازیگران تولید و سازندگان را در حالت سکون قرار داده است. با این وجود شرکت ما به دلیل اینکه تقاضای بسیار زیادی برای فروش محصولات دارد، به صورت ۲۴ ساعته تولیدمان را در چند شیفت ادامه می‌دهیم.

  اجرای طرح توسعه تا ۶ ماه آینده

احمد جلیلی، می‌افزاید: با توجه به اینکه محیط کارخانه ما فضای جدیدی برای راه‌اندازی و توسعه دستگاه‌های جدید ندارد، تصمیم گرفتیم طرح توسعه شرکت را  تا ۶ ماه آینده  از طریق خرید زمین جدید و راه‌اندازی دستگاه‌ها عملیاتی کنیم، اما شرکت سوئیسی  به ما خط تولید نمی‌فروشد و از طرفی با توجه به اینکه ما تحت لیسانس کمپانی KWC  سوئیس هستیم، علاوه بر علاقه قلبی خودمان باید از به‌روزترین تکنولوژی‌ها استفاده کنیم. شرکت KWC بیش از ۱۴۰ سال قدمت دارد و زمانی که در بدو تاسیس شرکت، برای امکان‌سنجی تولید شیرآلات، از خط تولید این شرکت بازدید کردیم، از آنها خواستیم که به ما خط تولید بفروشند. از آنجا که این شرکت تصور نمی‌کرد ما بتوانیم این محصول را با کیفیت مورد نظر تولید کنیم، قبول کردند، اما قطعا برای خطوط جدید حاضر به همکاری نخواهند بود چون ما توانستیم همان محصولات را با بالاترین کیفیت و قیمت بسیار پایین‌تری از برند سوئیسی تهیه کنیم و این اتفاق آنها را شوکه کرد به گونه‌ای که حتی به خاطر کیفیت بالا و قیمت ارزان ما را از صادرات منع کردند. با این وجود دستگاه‌های لازم مانند ریخته‌گری، ماشین‌کاری، پولیش، آب کاری و مونتاژ که باید از استاندارد بالایی برخوردار باشند، توسط ما برای طرح توسعه شرکت خریداری می‌شوند. به طور نمونه با توجه به اینکه ریخته‌گری ما کاملا به صورت روباتیک انجام می‌شود، باید دستگاه ریخته‌گری تهیه کنیم که ‌مانند تمام سال‌های فعالیتمان، انتظارات ما و شرکت سوئیسی را برآورده کند.

 توجه به سلامت  مردم فراتر از استانداردها

مدیرعامل شرکت «شیرهای ساختمانی و صنعتی ایران» ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه بخش اعظم جامعه آب آشامیدنی خود را از طریق شیرآلات تامین می‌کنند، موضوع سلامت آب را با حساسیت بالایی دنبال می‌کنیم و این کار با استفاده حداقل از سرب در تولید و ریخته‌گری بدنه شیرآلات صورت می‌گیرد. ما حتی در این زمینه از استانداردهای جهانی هم فراتر رفته‌ایم و در محصولات ما کمتر از دو درصد سرب استفاده می‌شود. جلیلی با اشاره به اینکه تمامی‌ شیرآلات تولیدی ما ۵ سال گارانتی بدون قید و شرط دارند، می‌گوید: درصد خرابی محصولات ما به حدی ناچیز است که در شهری مانند تهران که حدودا ۶۵درصد فروش کل ما را به خود اختصاص داده تمامی‌ خدمات پس از فروش با ۵ نفر پرسنل راهبری شده که همین نکته میزان بسیار پایین خرابی و معیوب شدن محصولات ما را تایید می‌کند. ضمنا عمده فعالیت همین تعداد پرسنل واحد خدمات پس از فروش نیز مربوط به شیرآلاتی است که حدودا دو دهه از عمر کارکرد آنها گذشته یا نیاز به تعویض قطعات مصرفی داشته‌اند.