عرضه فیدلیتی از هفته اول تیرماه

به گفته مدیرعامل بهمن‌موتور، گروه بهمن در مجموعه‌ای سهامدار است که قابلیت تامین قوای محرکه را دارد. بر این اساس در حوزه زیرساخت، پلت‌فرم، ماشین آلات و تجهیزات برای تولید فیدلیتی سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام شده است و قرار است عرضه به صورت انبوه باشد تا بتوان فیدلیتی را با قیمت رقابتی به بازار عرضه کرد.

خودروی فیدلیتی با قیمت پایین‌تر از دیگنیتی (۷۴۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان) و متناسب با قیمت محصولات تولید داخل قیمت‌گذاری شده است تا رضایت همه ذی‌نفعان تامین شود.

 صادرات فیدلیتی

به گفته محمد ضرابیان، در گام اول برنامه‌ریزی برای پوشش نیازهای داخل کشور صورت گرفته است و فعالیت در حوزه صادرات در بازارهای منطقه آغاز شده و عرضه این محصولات با برند دیگنیتی و فیدلیتی در بازارهای خارجی در دستور کار قرار دارد، اما جزئیات برنامه مشخص نیست.

 مشخصات فیدلیتی

 بر اساس این گزارش فیدلیتی یک‌SUV بزرگ و به نسبت لوکس است و هفت نفر ظرفیت دارد. این خودرو قرار است در دو نسخه ۵ و ۷ صندلی به بازار بیاید و مشتریان می‌توانند بر اساس سلیقه و نیاز، تیپ موردنظر را انتخاب کنند.

فیدلیتی یک خودروی به‌روز است و با پیشرانه ۵/ ۱ لیتری مجهز به توربوشارژ، دارای قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتون متر است. از امکانات و سیستم‌های ایمنی آن می‌توان سیستم شناسایی نقاط کور (BSD)، دوربین ۳۶۰ درجه، روکش صندلی چرم، سقف پانوراما و صفحه نمایشگر داشبورد را نام برد و از جهت آپشن و امکانات می‌تواند در لیست بهترین خودروهای حال حاضر بازار قرار گیرد.

به گفته مدیرعامل بهمن‌موتور، این شرکت تمام توان خود را برای استفاده از ظرفیت داخلی به کار خواهد بست و از ظرفیت‌های قطعه‌سازان داخلی برای افزایش سطح داخلی‌سازی بهره‌مند خواهد شد.

گروه بهمن سرمایه‌گذاری عظیمی برای تولید این خودرو کرده است به‌گونه‌ای که در قوای محرکه سرمایه‌گذاری بالایی کرده‌ که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها از طریق شرکت‌های زیرمجموعه، تولید قوای محرکه را نیز آغاز خواهد کرد.

خودکفایی بالای خودروی فیدلیتی و قابلیت عرضه محصول با قیمت رقابتی از اهداف اصلی گروه بهمن است.

 اشتغال‌زایی با تولید محصول فیدلیتی

فیدلیتی از محصولات استراتژیک بهمن به شمار می‌آید، از این ‌رو برای تولید این محصول نیروی انسانی زیادی در زنجیره تامین درگیر تولید خواهند بود که در ساخت، مونتاژ، خدمات و سایر بخش‌ها به کار گرفته خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری برای تولید این محصول با جذب ۲۰۰ نفر در مجموعه بهمن اشتغال ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، از هفته گذشته فیدلیتی در دو مدل ۵ و ۷نفره در نمایندگی‌های منتخب و دو نمایشگاه بهمن‌موتور برای عموم به نمایش گذاشته شد.

 بنا به اعلام مدیر شبکه فروش و خدمات پس از فروش گروه بهمن طبق روال این گروه، برای دسترسی مشتریان به خودرو، مشاهده امکانات و قابلیت‌های آن و همچنین سنجش سلیقه بازار، تعداد محدودی برای کسب بازخورد و توسعه و بهبود در نمایندگان منتخب قرار داده‌ شده است. گروه بهمن پیش ‌از این خودروی دیگنیتی را به بازار معرفی کرد و تاکنون دو مرحله فروش این خودرو را برگزار کرده است.