به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها به نقل از گلوبال ماینینگ، این شرکت‌ها بخشی از همکاری‌های گسترده خود را با اپراتورهای معدنی برای الکترونیکی کردن تمام فرآیندهای معدنکاری از گودبرداری تا انتقال مواد معدنی به بندر، امکان اجرای راه‌حل‌های ABB  در زمینه  برقی‌سازی، اتوماسیون و دیجیتالی‌سازی کامیون‌ها و بیل‌های مکانیکی معدنی مورد بررسی قرار خواهند داد. شرکت ماشین‌آلات راهسازی هیتاچی، سازنده تجهیزات اورجینال، همچنین در زمینه ساخت تجهیزات بدون راننده و فناوری‌های صرفه‌جویی در نیروی کار تخصص دارد. شرکت ماشین‌آلات راهسازی هیتاچی فعالیت خود را در زمینه‌های مختلفی از قبیل تولید ماشین‌آلات راهسازی، تولید قطعات ماشین‌آلات راهسازی و تولید لوازم الکترونیکی و موتوری از ژاپن آغاز کرد و بیل‌های مکانیکی، لودر و دیگر محصولات برند هیتاچی در حال حاضر با فروش خوبی در سطح جهان روبه‌رو شده‌اند. هدف از امضای این تفاهم‌نامه ارائه راه‌حل‌های ترکیبی برای افزایش کارآیی و انعطاف‌پذیری مشاغل مشتریان، کمک به کاهش CO۲ و تحقق جامعه پایدار است.

گفته می‌شود همکاری این شرکت با شرکت ماشین‌آلات راهسازی هیتاچی یکی از مواردی است که ABB برای تسریع در انتقال به معادن کاملا الکتریکی به دنبال توسعه با سازندگان تجهیزات اورجینال است.

شرکت ABB بیش از ۱۳۰ سال در صنعت معدن تجربه دارد و در تمام مراحل چرخه معدن خدمات کاملی را در بخش‌های برق، اتوماسیون و سیستم‌های دیجیتال، محصولات خاص صنعت و خدمات چرخه عمر محصولات ارائه می‌دهد. همچنین برنامه‌های دیجیتال ABB از کتابخانه‌ها و راه‌حل‌های نرم‌افزاری پیشرفته برای کاهش پیچیدگی‌های فرآیند استفاده می‌کنند و می‌توانند با تجهیزات و فناوری موجود ادغام شوند. هزینه‌های سرمایه بهینه، حداکثر بهره‌وری، پایداری و ایمنی تنها برخی از ارزش‌هایی است که محصولات، خدمات و راه‌حل‌های متصل به سیستم‌های دیجیتال برای صنایع معدنی ایجاد می‌کند. شرکت ABB دسترسی به تمام توانایی‌های مهندسی، راه‌حل‌های سیستم، برنامه‌های دیجیتال و خدمات مشترک استخراج و فرآوری مواد معدنی را متحد و ساده می‌کند.

توافق نامه بین ABB و ماشین‌آلات راهسازی هیتاچی از سوی براون، به نمایندگی از ABB و سونوسوکه ایشی، رئیس گروه معدنی، معاون ارشد و مدیر اجرایی در شرکت هیتاچی، در ۲۲ مارس ۲۰۲۱ امضا شد. ایشی در این خصوص اظهار کرد: این همکاری دو شرکت را قادر می‌سازد تا به طور موثرتری در جهت چشم‌انداز مشترک در زمینه  استخراج معادن کار کنند. ما از همکاری با ABB خوشحالیم و همچنان تلاش خود را برای معرفی فناوری‌ها و سیستم‌های سازگار با محیط‌زیست برای صنعت معدن ادامه می‌دهیم.