به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از اتوکار، شرکت فولکس واگن در اولین اجلاس انتشار صفر، برنامه‌های کربن‌زدایی خود را ترسیم کرد. این شرکت بر توسعه طیف جدیدی از وسایل نقلیه‌الکتریکی با نام تجاری ID تمرکز دارد و مدیرعامل این شرکت رالف برندستتر گفت: اکنون برای کاهش انتشار کربن از روند تولید خود تلاش خواهد کرد. ما در حال اتخاذ رویکرد جامع در مورد کربن‌زدایی در جهان هستیم، از تولید محصولات تا عمر مفید آنها و در نهایت مرحله بازیافت.

وی افزود: در سال ۲۰۲۰، اثر جهانی کربن گروه فولکس واگن ۳۶۹ میلیون تن بود. اگر فولکس واگن یک کشور بود، در کنار انگلیس به عنوان دهمین صادرکننده بزرگ در لیست قرار می‌گرفت.

شرکت فولکس واگن هدف دستیابی به کاهش ۴۰درصدی انتشار CO۲ در هر وسیله نقلیه در اروپا تا سال ۲۰۴۰ را در مقایسه با سطح ۲۰۱۸ تعیین کرده است به گفته این شرکت معادل ۱۷ تن گاز دی‌اکسیدکربن کمتر است. برای دستیابی به اهداف آب و هوایی معرفی شده در معامله سبز اروپا، برندستتر گفت: این برند باید سهم خود را در فروش خودروهای برقی از ۳۵درصد به ۵۵درصد تا سال ۲۰۳۰ افزایش دهد، که این امر به تولید ۳۰۰هزار دستگاه خودروی اضافی در سال نیاز دارد؛ اما این شرکت اهداف خود را تعیین کرده که ۷۰درصد از فروش خود در اروپا تا آن تاریخ و همچنین بیش از ۵۰درصد از فروش در ایالات متحده و چین مربوط به خودروهای برقی تولیدی خود باشد. برای تقویت فروش خودروهای برقی، فولکس واگن هر سال حداقل یک مدل خودروی ID الکتریکی جدید به بازار عرضه می‌کند. برندستتر افزود که برنامه‌های ما پیروز شده‌اند و دیگر هیچ بازگشتی وجود ندارد و این خبری خوب برای کره زمین است.

شرکت فولکس واگن می‌گوید: در تلاش است تا تولید و زنجیره تامین خود را به طور کامل کربن‌زدایی کند و متعهد شده تا سال ۲۰۳۰، انرژی موردنیاز تمام واحدهای تولیدی آن به جز کارخانه‌های چین کاملا از طریق برق «سبز» تامین می‌شوند. همچنین در حال معرفی اجزای پایدارتر در ساخت وسایل نقلیه شناسایی شده خود است و می‌گوید که انتشار CO۲ اکنون یک معیار اصلی هنگام امضای قرارداد با تامین‌کنندگان خواهد بود. این شرکت همچنین تلاش می‌کند تا پروژه بازیافت باتری خود را توسعه دهد و می‌گوید که در آینده قصد دارد بیش از ۹۰درصد مواد اولیه استفاده شده در باتری‌های خود را بازیافت کند. شرکت فولکس واگن برای اطمینان از خنثی بودن هرچه بیشتر وسایل نقلیه الکتریکی خود از کربن، ساخت چند پروژه انرژی تجدیدپذیر از جمله مزارع بادی و ساخت نیروگاه‌های خورشیدی را در چند منطقه از اروپا پیگیری خواهد کرد. اولین پروژه آن یک نیروگاه خورشیدی در ترام گوتن آلمان با ظرفیت ۱۷۰میلیون کیلووات ساعت در سال است. تا سال ۲۰۲۵، فولکس واگن ادعا می‌کند که تسهیلاتی که تامین کرده است هفت تراوات ساعت برق سبز ایجاد می‌کند و می‌گوید که این خروجی را برای مطابقت با تعداد وسایل نقلیه ID در جاده‌ها افزایش می‌دهد.

برندستتر گفت: VW با تعیین اهداف الزام‌آور خود به مسوولیت خود عمل می‌کند. فولکس واگن به تنهایی نمی‌تواند کربن‌زدایی از صنعت حمل و نقل را اعمال کند. این تلاش مشترک است و دولت، صنعت و جامعه باید برای گفت‌وگو در مورد ایده‌های نوآورانه، یافتن راه‌حل‌های جدید و سرمایه‌گذاری شجاعانه گردهم آیند.