مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اعلام ثبت رکورد ماهانه در واحد احیای مستقیم گفت: در اردیبهشت یک رکورد ماهانه تولید آهن اسفنجی توسط مدول A به میزان ۸۳هزارو ۸۲ تن به دست آمد که رکورد قبلی آن به میزان ۸۱‌هزار و ۴۰ تن در فروردین ماه بود.

 به گفته عطا معروف‌خانی، رکورد مهم  اردیبهشت نیز تولید ماهانه آهن اسفنجی توسط هر دو مدول به میزان ۱۶۳هزار و ۵۲۳ تن  است و  رکورد قبلی نیز به میزان ۱۶۱هزار و ۶۲۰ تن در فروردین کسب شده بود. وی با اشاره به شعار تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها تصریح کرد: با تشکیل کمیته‌های تحول،  موانع تولید در فولاد هرمزگان شناسایی شده است. این موانع را اگر به دو دسته درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تقسیم کنیم برای بخش درون‌سازمانی با ترسیم اقدامات استراتژیک و هدف‌گذاری‌ها،  برنامه‌ریزی دقیقی  برای رفع این موانع در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان  خاطرنشان کرد: به طور مثال در واحد احیای مستقیم درصدد هستیم با افزایش تولید و کاهش توقف‌ها  تولید آهن‌اسفنجی را در سال جاری به یک‌میلیون و ۷۲۰‌هزار تن برسانیم که ۷۰‌هزار تن بالاتر از ظرفیت اسمی این واحد است.

وی تاکید کرد: برای رفع موانع تولید در بخش برون‌سازمانی نیاز به پشتیبانی‌های سایر نهاد‌ها  است، یکی از این موارد در حوزه برق و گاز به عنوان یکی از ارکان اصلی تولید است که در مقاطعی از سال با قطعی و کمبود روبه‌رو هستیم. امید است با هدف کمک به تولید و اقتصاد مقاومتی، این پشتیبانی‌ها از فولاد هرمزگان به عنوان یک صنعت مادر صورت پذیرد و ما شاهد قطعی و کمبود نباشیم.  معروف‌خانی کمبود برق و گاز را از دلایل اصلی کاهش تولید و خسارت به خطوط تولید و تجهیزات دانست  و تاکید کرد که البته این مانع، بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است.