بهمن دیزل دو محصول جدید  عرضه می‌کند

وی با اشاره به خروج یک‌باره از تحریم‌ها بیان کرد: با توجه به تجربه تحریم‌ها برندسازی انجام داده‌ایم.  خوشبختانه ۵۰ درصد محصولات سال گذشته با برند خودمان بوده است؛ اما در حال حاضر کار را با پارتنر چینی انجام می‌دهیم. درواقع دو محصول جدید ما با همکاری شریک چینی وارد بازار می‌شود.

مدیرعامل بهمن‌دیزل درباره تامین نیاز بازار تصریح کرد: در حوزه کامیون و مینی‌بوس در صورت حمایت‌های لازم توان پاسخگویی به نیاز کشور را داریم. فراموش نکنیم نیاز بازار ارتباط مستقیم با وضعیت حاکم بر کشور دارد. در این باره باید دید دولت چه حمایتی خواهد داشت.

وی درباره تامین قطعات تصریح کرد: خوشبختانه بحث تحریم‌ها بر تامین قطعات ایسوزو اثر گذار نبوده است و قطعات مورد نیاز را تامین کرده‌ایم.

محمدی همچنین با اشاره به همکاری با شرکت مکسوس، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همکاری با ایسوزو که ۱۰۰درصد است، اما در صورت رفع تحریم برای همکاری با مکسوس مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت برای سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: در برنامه‌های سال‌جاری محور اصلی تولیدات شرکت به تولید شیلر ۶ تن اختصاص دارد که در حال حاضر ۵۶ درصد داخلی‌سازی داشته و قرار است در سال‌جاری این رقم  به ۶۰ درصد برسد.

به گفته مدیر عامل بهمن دیزل، همچنین میزان داخلی‌سازی شیلر ۸تن، ۴۵درصد است که برای سال‌جاری رقم ۵۰درصد را هدف‌گذاری کرده‌ایم.  در حوزه مینی‌بوس پگاسوس نیز در حال حاضر ۴۱درصد داخلی‌سازی انجام گرفته که این عدد را برای سال‌ جاری به ۵۰ درصد می‌رسانیم.

وی افزود:  میزان کاربری‌سازی در این شرکت ۵۰ درصد افزایش یافته است. همچنین تا به این لحظه ۲۳ دستگاه خودروی آتش‌نشانی را تولید و تحویل داده‌ایم. در این باره گرید A آتش نشانی را اخذ کرده‌ایم.

محمدی همچنین با اشاره به وضعیت سهام شرکت بیان کرد: نوسانات بازار در سال گذشته با افزایش همراه بود. این در حالی است که بهمن‌دیزل نوسان کمی ‌را شاهد بود. همچنین در ارتباط با سود پرداختی باید بگویم میزان سود پرداختی به سهامداران برای سال ۹۹ بیشتر از سال ۹۸  خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه افزایش تولید برای سال جدید در دستور کار است که در نهایت به سوددهی ختم می‌شود. همچنین به زودی افزایش سرمایه را برای شرکت خواهیم داشت.

مدیرعامل بهمن دیزل با اشاره به برنامه تولید سال‌جاری گفت: در سال جاری میزان تولید دو برابر خواهد شد و دو محصول جدید در سگمنت‌های مختلف به تولید خواهد رساند که نخستین خودرو در سگمنت فعلی این گروه بوده و دومین خودرو در سگمنت بالاتر بوده و در حوزه کشنده‌ها است که تاییدیه‌های آن در تیرماه دریافت شده و تولید آن در نیمه دوم سال آغاز خواهد شد. این تولید نقطه عطف بهمن دیزل خواهد بود.

وی درباره موضوع کیفیت تاکید کرد: رضایت مشتری از کیفیت محصولات در کل گروه بهمن بسیار مهم است. همچنین در بحث تست جاده‌ای، راه‌اندازی برنامه تست جاده‌ای گروه در دستور کار است. در سال گذشته آزمایشگاه مرجع راه‌اندازی شده و با راه‌اندازی سیستم نظام ارزیابی کیفی گروه بهمن تست‌های جاده‌ای تکمیل و خودروهایی که به دست مشتری می‌رسد، مطابق با استانداردهای بین‌المللی خواهد بود.

محمدی با اشاره به موضوع صادرات نیز تصریح کرد: درباره صادرات از سوریه درخواستی برای ارائه قیمت داشته‌ایم، اما به طور کلی باید بازار مورد مطالعه قرار گیرد.

وی درباره انتقال دانش فنی در همکاری با شرکای خارجی گفت: بدون شک امروز در تولید محصولات جدید انتقال دانش فنی قابل رویت است. به عنوان مثال بیش از ۸۵هزار دستگاه ایسوزو تولید و تحویل داده شده که تبلور آزمون‌های گرفته شده برای محصولات، تولید محصول شیلر در مجموعه بود.