سعد عبدی، مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس، با اعلام این خبر گفت: تا پایان فروردین‌ سال ۱۴۰۰ تولید مس کاتدی شرکت ملی صنایع مس ایران درمجموع ۲۴ هزار و ۶۱۵ تن بوده که درمقایسه با برنامه تعریف‌شده ۲۳هزار تنی، رشد ۷درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه تولید کنسانتره مس در مجموع کارخانه‌های تغلیظ مس سرچشمه مس سونگون، مس میدوک و مس چهل کوره نیز طی این دوره زمانی، رشد ۵ درصدی را تجربه کرده است، گفت: طی این مدت، شرکت مس با تولید۱۰۸هزار و ۳۵۴ تن نسبت به برنامه تعریف ‌شده ۱۰۳ هزار و ۲۶۳ تنی، با افزایش تولید کنسانتره مس روبه‌رو بوده است.

به گفته عبدی، تولید مس محتوی معدنی به‌عنوان شاخص اصلی تولید در شرکت‌های معدنی ۲۶هزار و ۱۱۳ تن بوده که نسبت به برنامه ۲۵ هزار و ۱۰۳ تنی رشد ۴درصدی داشته است.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس درباره کل استخراج شرکت مس از معادن سرچشمه، میدوک، سونگون چهل کوره و سایر معادن در حال آماده‌سازی طی این بازه زمانی گفت: شرکت مس در مجموع ۱۷ میلیون و ۷۱۱ هزار تن استخراج داشته است که در مقایسه با برنامه تعریف‌شده ۱۴ میلیون و ۹۹۷ هزار تنی، از رشد ۱۸ درصدی برخوردار بوده است.

عبدی اظهار کرد: برنامه تعیین ‌شده برای برداشت سنگ سولفوری از معادن فوق نیز تا پایان نخستین ماه سال‌جاری ۴میلیون و ۷۶۰هزار تن بوده که با عملکرد ۴میلیون و ۸۴۷ هزار تنی، ۲درصد از برنامه جلوتر بوده است.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس با بیان اینکه کنسانتره مولیبدن در این ماه با تولید ۶۷۹ تنی رشد ۱۱درصدی داشته است گفت: تولید لجن الکترولیزی (فلزات گران‌بها) ۶۵ تن بوده که در مقابل برنامه ۵۷ تنی رشد ۱۵ درصدی داشته است. عبدی افزود: در سال‌جاری به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری با ابلاغ استراتژی‌های مانع‌زدایی و پشتیبانی‌های همه‌جانبه از تولید، تلاش‌ها و سیاست‌ها در چارچوب رونق‌بخشی به تولید با اتکا به ظرفیت‌های درونی و با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی بیش از پیش ‌قدم خواهیم برداشت.