در دیدار سردار احمد خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا با امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، بر تولید ۵/ ۱۳ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ استان خوزستان تاکید شد.

به گزارش روابط‌عمومی فولادخوزستان، در این دیدار امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولادخوزستان گفت: مهم‌ترین برنامه‌ سال‌جاری، اتصال کارخانه فولاداکسین به شرکت فولاد خوزستان است.

ابراهیمی با اشاره به برنامه افق ۱۴۰۴ کشور افزود: ایران باید رتبه اول تولیدکننده فولاد در منطقه را داشته باشد. استراتژی کلی برای برنامه ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور است. بنابراین اگر بتوانیم به تولید ۵/ ۱۳میلیون تن دست پیدا کنیم، سهم ۲۵درصدی تولید کشور را به نام شرکت فولادخوزستان رقم زده‌ایم.

وی تاکید کرد: نخستین قدم در شرکت فولاد خوزستان تثبیت تولید پایدار و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سه بخش، بالادستی، پایین‌دستی و کناردستی (صنایع وابسته) است. بازسازی و نوسازی خطوط قدیمی و افزایش توان رقابت‌پذیری و تنوع در تولید محصولات از دیگر برنامه‌هایی است که نیاز به توجه ویژه‌ای دارند.

در ادامه مهران عباس‌زاده معاون منابع انسانی و امور اجتماعی گفت: در شرکت فولادخوزستان ۱۳ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به‌کار هستند و بخش زیادی هم نیروی غیرمستقیم که نقش بسیار بزرگی در چرخه عظیم اقتصادی استان را دارد، به واسطه این مجموعه، مشغول به فعالیت شده‌اند.

وی افزود: نیروی انسانی شرکت فولاد خوزستان با توجه به تجربه و دانش در سال‌های گذشته بیشترین نقش را در راه‌اندازی شرکت‌های فولادی در سطح کشور داشته است و این بزرگ‌ترین دستاورد برای شرکت فولاد خوزستان به‌شمار می‌رود.

غلامرضا فروغی‌نیا، مدیر روابط‌‌عمومی در این دیدار از ظرفیت‌های بی‌شمار استان خوزستان در توسعه گفت و افزود: دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی نعمتی است که می‌تواند در تعریف طرح‌های توسعه‌‌ای و کمک به اقتصاد کشور به‌کار گرفته شود. سهم شرکت فولادخوزستان در توسعه‌ صنعت فولاد کشور با توجه به این نعمت خدادادی در حال حاضر ناچیز و غیرقابل قبول است.

وی افزود: در کنار دسترسی به آب‌‌های آزاد که صادرات و ارزآوری این محصول استراتژیک را تضمین می‌کند، نباید از دسترسی مستقیم به حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی و حامل‌های انرژی تاثیرگذار در صنعت فولاد یعنی برق و گاز نیز غافل شد.