به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از خبرگزاری سی ان ان، نسخه ویژه‌این اسباب‌بازی علمی این هفته به مناسبت گذشت ۴۰ سال از اولین ماموریت مداری این فضاپیما در آوریل ۱۹۸۱، توسط این غول اسباب‌بازی دنیا به بازار ارائه شد. این لگو متشکل از ۲۳۵۴ قطعه است و به‌راحتی بزرگ‌ترین شاتل فضایی لگو است که تاکنون به بازار عرضه‌شده است و طراحی بسیار دقیق آن باعث شده تا این شرکت آن را به سمت علاقه‌مندان ساخت پازل و لگو که دارای محدوده سنی بالای ۱۸ سال هستند، سوق دهد. محصول نهایی حدود ۲۰ اینچ طول دارد و دارای قطعات متحرکی است که شامل چرخ‌دنده، درهای مخصوص بار، بالابرها و سکان است.

شرکت لگو، این مجموعه جدید شاتل فضایی دیسکاوری را این هفته در یک رویداد آنلاین با حضور فضانورد سابق کتی سالیوان که در سال ۱۹۹۰ داخل فضاپیمای دیسکاوری به فضا سفرکرده بود، رونمایی کرد. در طول ماموریت، سالیوان و بقیه خدمه بر استقرار پیشگامانه تلسکوپ فضایی هابل نظارت داشتند و به‌عنوان جایزه (اشانتیون)، لگو یک مدل کوچک از تلسکوپ هابل را به همراه این مجموعه جدید به خریداران ارائه می‌دهد.

سالیوان اولین بانوی آمریکایی است که در فضا قدم زد و در این خصوص اظهار کرد: من از دیدن شاتل فضایی به شکل لگو بسیار هیجان‌زده شدم و از جزئیات پیچیده‌ای که آنها موفق به ایجاد دوباره شده‌اند از ماژول محل خواب و غذا خوردن ما تا آنچه «غرفه‌های شیر» روی تلسکوپ می‌نامیم، بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. وی همچنین گفت با نگاهی به این ماکت، یادآوری تجربیات من در پرتاب تلسکوپ برای اولین بار در فضا بسیار جالب بود. هابل قطعا برجسته‌ترین نقطه فعالیت حرفه‌ای من است. این فضانورد سابق اضافه کرد که ساخت این مدل جدید راهی عالی برای سازندگان لگو و طرفداران موضوعات مربوط به علوم فضایی است که از مرور جزئیات سفرهای فضایی هیجان‌زده شوند و با استفاده از این ماکت سرگرم‌کننده و جذاب در مورد ماموریت معروف بیشتر بدانند.

شرکت لگو یک مصاحبه ویدئویی به سالیوان ارسال کرده است که در آن در مورد برخی از تجربیات خود در شاتل فضایی و همچنین مجموعه جدید لگو صحبت می‌کند. شاتل فضایی که جایگاه ویژه‌ای در قلب بسیاری از طرفداران فضایی دارد، از سال ۱۹۸۱ تا سال ۲۰۱۱ پرواز کرد و در آن مدت یکی از تجهیزات اصلی برنامه فضایی ایالات‌متحده بود. جدیدترین مجموعه شاتل فضایی دیسکاوری شرکت لگو از اول آوریل با قیمت ۲۰۰ دلار در دسترس همگان است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این مدل جذاب لیست موجود در فروشگاه آنلاین لگو را بررسی کنید.