جذب ۵۵۰۰ میلیارد تومان  سرمایه بخش‌خصوصی در سال99

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی و آهک هیدراته با بیان این مطلب گفت: این طرح در قالب مزیت نسبی و پتانسیل یابی منطقه داراب از سوی  شرکت سیمان داراب اجرا می شود.

امیرعلی طاهر‌زاده افزود: محصولات تولیدی این طرح ضمن تامین بخشی از نیاز آهک پخته و هیدراته صنایع داخلی، قابلیت صادرات و ارزآوری با فروش بخش اعظم محصول کربنات کلسیم رسوبی را برای کشور خواهد داشت. مدیرعامل ایمپاسکو تصریح کرد: احداث کارخانه تولید کربنات کلسیم رسوبی (PCC) از نظر زیست‌محیطی به دلیل کنترل گاز co۲ در فرآیند تولید و جلوگیری از ورود به محیط، در جهان جزو صنایع سبز شناخته می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایمپاسکو از سال ۹۲ تاکنون، ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع عملیات اکتشافی را در قالب ۳۲ پهنه آغاز کرده است. طاهر زاده ادامه داد: از این میزان، ۴۶ هزار کیلومتر مربع آن خاتمه یافته و برای ۶۲ هزار کیلومتر مربع باقی‌مانده، برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

به گفته وی،  ایمپاسکو علاوه بر عملیات اکتشافی در پهنه‌ها، عملیات اکتشافی پتانسیل‌یابی در ۶ استان به مساحت ۱۴۰ هزار کیلومتر مربع را در دست انجام دارد.

مدیرعامل ایمپاسکو افزود: نتایج حاصل از این اقدامات، دستیابی به محدوده‌های امیدبخش، پروانه اکتشاف و در نهایت گواهی کشف و شناخت منابع معدنی جدید و ایجاد ثروت ملی است. وی گفت: ۵۰ هزار کیلومتر مربع از فعالیت‌های پتانسیل‌یابی مربوط به استان فارس است که در عمل، ۴۲ درصد از مساحت استان را در بر می‌گیرد. طاهرزاده تصریح کرد: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، با استفاده از توانمندی بخش‌خصوصی با سیاست راهبرد هدایت موثر و جذب کار آمد سرمایه‌گذاران توانمند، امسال حدود ۵۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه جذب کرده است. مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی خاطرنشان کرد: ایمپاسکو با اجرای برنامه احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس، در سال جاری با اقدامات انجام شده بیش از ۲۰۰ معدن را احیا و در مدار تولید قرار داده است.