حمایت از کارآفرینان جوان در کسب و کارهای IT

این شرکت از ابتدا سعی ‌کرده با بررسی نمونه‌های موفق داخلی و خارجی، برنامه شتابدهی خود را منطبق بر استانداردهای روز طراحی و در اکوسیستم کارآفرینی نقش خود را به درستی ایفا کند. هدف ‌این شرکت کمک به رشد و پیشرفت کارآفرینان جوان در حوزه کسب و کارهای مرتبط با IT است که می‌خواهند در دنیای اطراف خود تغییری موثر و مفید ایجاد و نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کنند که این مهم با حمایت‌های گروه تعاونی پیشگامان و فعالان اکوسیستم دست‌یافتنی است.

 خدمات شتاب‌دهنده پیشگامان

محمد‌کاظم کشور‌شاهی، مدیرعامل شرکت تعاونی شتاب‌دهنده نوآوری پیشگامان در معرفی فعالیت‌های این شرکت می‌گوید:  برگزاری کارگاه‌های آموزشی ‌شامل ایده‌پردازی، شخصیت شناسی و مهارت‌های ارتباطی، اصول و موانع کار تیمی ‌و دوره‎های تخصصی کسب‌وکار ‌مانند آشنایی با بوم کسب‌وکار، آشنایی با MVP و... در بازه‌های زمانی دو ماهه پیش‌شتاب‌دهی شامل سه دوره کاشت، داشت و برداشت و چهار ماه شتاب‌دهی، مشاوره‌های حقوقی و بررسی الگوهای مطرح کسب و کار نوپای ایران و جهان توسط مربیان و متخصصان استارت‌آپ‌ها به صورت رایگان برای تیم‌های منتخب، از جمله خدمات شتاب‌دهنده پیشگامان است.

به گفته وی، یک استارت‌آپ برای موفقیت به شبکه موثری از افراد نیاز دارد ‌و در شتاب‌دهنده پیشگامان ارتباط بین تیم‌ها و شبکه‌ای از مربیان، سرمایه‌گذاران، متخصصان کسب و کارهای نوپا و شبکه‌های تبلیغاتی را ایجاد می‌کنیم تا به جایگاه واقعی خود در تجارت نزدیک شوند.

کشورشاهی اظهار کرد: ‌با توجه به تامین نیازهای اساسی استارت‌آپ‌ها در مراحل آغازین شکل‌گیری یک کسب‌ و کار توسط شتاب‌دهنده، میزان نیاز آنها به منابع مالی به صورت چشم‌گیری کاهش می‌یابد، با این وجود شتاب‌دهنده پیشگامان با اعطای پکیج‌های حمایت‌ مالی ‌شامل طلایی، نقره‌ای و برنزی به استارت‌آپ‌ها براساس نیاز مالی‌شان در هر مقطع زمانی از دوره چهار ماهه شتابدهی، از آنها پشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی شتاب‌دهنده نوآوری پیشگامان خاطرنشان کرد: ‌استفاده از مربیان باسابقه و بهره‌مندی از تجربیات آنها توسط استارت‌آپ‌ها موجب می‌شود چالش‌ها را بهتر بشناسیم و در مسیر درستی برای موفقیت در کسب‌وکار خود گام بردارند که در شتاب‌دهنده پیشگامان از منتورهای بومی ‌و کشوری در حوزه‌های فنی، کسب‌وکاری، حقوقی و گرافیک دعوت می‌شود تا به صورت حضوری یا مجازی تجارب خود را در اختیار تیم‌های کسب‌وکاری پذیرفته شده قرار دهند و همچنین با توجه به ظرفیت‌های گروه تعاونی پیشگامان امکان مشاوره با مشاوران با تجربه در زمینه‌های بازاریابی، حقوقی، مالی، منابع انسانی و... نیز فراهم است و در راستای حمایت از اکوسیستم استارت‌آپی استان یزد، امکان استفاده سایر استارت‌آپ‌های استان از این خدمات به صورت رایگان نیز محقق شده است.

 برگزاری رویداد خدمتی دیگر

کشورشاهی از دیگر خدمات شتاب‌دهنده پیشگامان را برگزاری رویدادهای انگیزشی، شگرد (انتقال تجربه کارآفرینان)، کندو (بررسی مساله و راه‌حل)، تماشای فیلم کارآفرینی، کتابخوانی با محوریت کتاب‌های کارآفرینی دانست و گفت: شرکت در این رویدادها می‌تواند روحیه کارآفرینی را در اعضای تیم‌های استارت‌آپی تقویت کند ‌و در عین حال ایجاد محیطی جذاب و پر نشاط برای تبادل تجربه، به  اشتراک‌گذاری دانش و استفاده از امکانات مناسب برای رسیدن به موفقیت یکی از اهداف ما در ساماندهی محیط کاری شتاب‌دهنده پیشگامان است.

 خدمات حوزه ICT

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ‌با توجه به نیازهای زیرساختی متعدد استارت‌آپ‌ها، این شرکت با استفاده از پتانسیل‌های هلدینگ گروه تعاونی پیشگامان، خدمات مورد نیاز تیم‌ها از قبیل پنل پیامک،‌هاست، دامین و... را برای آنها تامین می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از پر چالش‌ترین فعالیت استارت‌آپ‌ها یافتن سرمایه‌گذار برای دوره‌های مختلف شکل‌گیری، رشد، ارائه محصول و ورود به بازار است ‌که شتاب‌دهنده پیشگامان با آماده‌سازی و آموزش تیم‌ها برای ارائه حرفه‌ای به سرمایه‌گذاران و همچنین دعوت از سرمایه‌گذاران بومی ‌و کشوری در «دمو دی»، زمینه معرفی استارت‌آپ‌ها به سرمایه گذاران خطرپذیر را فراهم می‌کند.

 معرفی تیم‌های موفق شتاب‌دهنده نوآوری پیشگامان

کشورشاهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به معرفی تیم‌های شرکت تعاونی شتاب‌دهنده نوآوری پیشگامان پرداخت و گفت: «اکوبار» سامانه آنلاین ثبت و پذیرش درخواست جابه‌جایی کالا در سراسر کشور است ‌و تیم اکوبار برای اولین بار در استان یزد در سال ۹۵ با هدف رفع چالش‌های موجود در صنعت حمل‌ونقل فعالیت خود را آغاز کرد.  همچنین « بازرگام»، سامانه آنلاین توزیع میوه است که هدف اصلی این پلت‌فرم مدیریت زنجیره تامین فراگیر است که در فاز اول مدیریت فروش و توزیع میوه به صورت پخش مویرگی در تمام نقاط تهران است و در فاز دوم سایر اقلام از جمله مواد غذایی، بهداشتی و... اضافه می‌شود. در قدم‌های بعدی این استارت‌آپ در شهرهای دیگر و به صورت فراگیر در سراسر ایران به اجرا درخواهد آمد.

وی ادامه داد: «گامینس» فروش بیمه آنلاین است که  هدف از تعریف این پروژه، ایجاد سیستمی ‌با قابلیت جست‌وجو در بیمه‌های ارائه شده از سوی نمایندگی‌های مختلف و فروش آنلاین بیمه‌نامه است. در این فاز فقط بیمه شخص ثالث مدنظر است و ارائه انواع بیمه‌های دیگر در فازهای بعدی است.

همچنین «پارسی دوز» خرازی آنلاین است که  پلت‌فرم جامع سفارش آنلاین دوخت لباس زنانه است، از نقطه صفر که سفارش پارچه و اجناس خرازی مخصوص دوخت لباس و سپس معرفی خیاطان برتر خانم در سراسر کشور است.

در همین حال هم صنف شبکه تجاری ایران،  پلت‌فرم گردآوری شبکه‌ای متمرکز از کسبه، بازاریان و تجار با هدف برقراری ارتباط سریع، ارزان و فراگیر برای تعاملات داخل صنفی از جمله، پیدا کردن سریع کالای درخواستی به خصوص کالای کمیاب با کمترین قیمت و بهترین شرایط ممکن است.

 تیم‌هایی همچون پین جاب، شهربانو، داروچی، آی کوییز، اسمارت لرن، رونیک، سلین، رابین، شهربین، کوییزینو، فومینو، استودیو بازی‌سازی مانا، چاپاپ، رند بورس، بانک بار، جیم جیبی، کنار و پارسی دوز از دیگر تیم‌های شرکت تعاونی شتاب‌دهنده نوآوری پیشگامان هستند.