طاهر دارآفرین با بیان اینکه بیش از ۷۰درصد صادرکنندگان نمونه در این استان، مشتری این شعبه از بانک در کرمان هستند، گفت: شعبه کرمان از بدو تاسیس روند صعودی را در اعطای تسهیلات به صادرکنندگان طی کرده و پیش‌بینی می‌شود رقم تسهیلات اعطایی این شعبه تا پایان سال جاری از مرز ۳هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال عبور کند.

وی با بیان این مهم که در شرایطی که درآمدهای نفتی به حداقل رسیده، اهمیت درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی بیش از گذشته روشن شده است، افزود: بانک توسعه صادرات ایران به‌رغم شعب محدود، توانسته خدمات و تسهیلات متنوعی را به درصد بالایی از صادرکنندگان نمونه و برتر کشور ارائه دهد. وی با اشاره به رشد تصاعدی تسهیلات پرداختی این شعبه به صادرکنندگان در سال‌های گذشته، گفت: تلاش این شعبه برای ارائه خدمات و تسهیلات در کمترین زمان و هزینه به صادرکنندگان استان است.

دارآفرین به معضل شیوع کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد کشور اشاره و اظهار کرد: در شرایطی که تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور با چالش‌های ناشی از تحریم و نیز شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، ما آماده حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان صادرات محور هستیم.