بر اساس گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت خبری CNBC، این نوع جدید تراشه CMP یا پردازنده استخراج ارز رمزنگاری‌شده  نام دارد.  سخنگوی انویدیا اظهار کرد: اولین کارت‌های گرافیکی از این نوع در ماه مارس روانه بازار خواهند شد. استخراج اتر فرآیندی است که در آن رایانه‌ها برنامه‌های پیچیده ریاضی را برای کمک به اجرای شبکه رمز ارز رمزنگاری ‌شده اتریوم حل می‌کند. در عوض دستگاه ماینراتر، یک نوع ارز دیجیتالی را که در شبکه اتریوم اجرا می‌شود به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. قیمت اتر در روز پنج‌شنبه  با بیش از  ۱۶۰درصد افزایش از سال گذشته به بیش از ۱۹۱۴ دلار رسید. الگوریتم‌های استخراج اتریوم روی کارت‌های گرافیکی بهتر عمل می‌کند که نوعی از چیپ هستند که Nvidia در تولید آن شهرت دارد. ماینرها اغلب چند کارت گرافیک خریداری می‌کنند و در یک دستگاه جا می‌دهند تا بیشترین بازدهی را داشته باشند. پاییز گذشته، انویدیا سری جدیدی از کارت‌های گرافیکی را که به‌طور مداوم  در بازی‌های  کامپیوتر خانگی به فروش می‌رفت را به بازار ارائه داد. این در حالی است که صنعت نیمه‌هادی‌ها نیز در سراسر دنیا با کمبود روبه‌رو است. اعلامیه روز پنج‌شنبه این شرکت حاکی از آن است که حداقل بخشی از تقاضا برای تراشه‌های انویدیا مربوط به استخراج‌کنندگان ارزهای رمزنگاری ‌شده است و این تراشه‌ها فقط مختص به بازی‌های کامپیوتری نیست.

مت وبلینگ سرپرست بازاریابی GeForce در شرکت انویدیا در یک پست وبلاگی نوشت: «محصولات CMP  که کارهای گرافیکی انجام نمی‌دهند، از طریق شرکای مجاز این شرکت به فروش می‌رسند  و برای بهترین کارآیی و عملکرد استخراج بهینه‌سازی می‌شوند.» انویدیا گفت جدیدترین تراشه از سری کارت‌های گرافیک مخصوص بازی با نام RTX۳۰۶۰ ، هنگامی ‌که در اواخر سال‌جاری منتشر شوند مورد اصلاح قرار می‌گیرند، چراکه نمی‌توان از آنها به‌طور موثری در استخراج اتر استفاده کرد. نماینده انویدیا گفت کارت‌هایی که قبلا فروخته ‌شده‌اند مانند RTX ۳۰۷۰ یا   RTX ۳۰۸۰، دارای چنین محدودیت‌هایی  نیست. انویدیا در یک پست در شبکه‌های اجتماعی گفت: «درایورهای نرم‌افزاری RTX ۳۰۶۰ برای شناسایی ویژگی‌های خاص الگوریتم استخراج ارز رمزنگاری ‌شده اتریوم طراحی‌ شده‌اند و میزان هش یا کارآیی استخراج ارز رمزگذاری شده را حدود ۵۰ درصد محدود می‌کنند» کارت‌های گرافیکی در ابتدا برای ممکن ساختن انجام بازی‌های کامپیوتری با کیفیت بالا تولید شدند، اما استفاده از آنها به‌طور فزاینده‌ای برای فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی ضروری است سودمندی این تراشه‌های الکترونیکی در استخراج رمز ارزها جدید نیست، چرا که در سال ۲۰۱۷، انویدیا گفت صدها میلیون دلار طی سه ماه برای فروش تراشه به استخراج‌کنندگان ارزهای رمزنگاری‌شده، سود کسب کرده است.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در سال ۲۰۱۷ نیز در اظهارنظری اعلام کرده بود که «ارزهای رمزگذاری شده و زنجیره بلاک‌ها (بلاک چین) ماندگار هستند و نیاز بازار به آن در حال رشد است و با گذشت زمان املا توسعه خواهند یافت.» بازی‌های کامپیوتری نیز هم به‌شدت در حال رشد هستند. بر اساس یک برآورد توسط گروه NPD، هزینه‌های مصرف‌کننده برای سخت‌افزار بازی‌های کامپیوتری در سال ۲۰۲۰ بالای ۶۲ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که یک کارت گرافیک اغلب گران‌ترین بخش از یک کامپیوتر مخصوص بازی است.