انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه تهران با شرکت دانش بنیان پارت

به گزارش روابط عمومی شرکت دانش‌بنیان پارت، باتوجه به ظرفیت پارت در حوزه مصنوعی و برخورداری از بزرگ‌ترین مجموعه انسانی هوش مصنوعی در کشور، براساس این تفاهم‌نامه قرار است این شرکت با همکاری دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران، مشکلات صنعت را شناسایی و با استفاده از هوش مصنوعی برطرف کنند.

براساس این تفاهم‌نامه، مشکلات صنایع در حوزه هوش مصنوعی در فهرست کاری از سوی شرکت دانش‌بنیان پارت با دانشکده کامپیوتر دانشگاه تهران مطرح و با همکاری این دو نهاد، راه حل‌های علمی و عملیاتی برای رفع مشکلات صنعت طراحی و ارائه می‌شود.

در این جلسه دکتر مجید نیلی رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران گفت: این قرارداد با موضوع هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف که دارای کاربردهای ملی و بین المللی است، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه قرار است دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و شرکت دانش‌بنیان پارت در زمینه روش‌های نوین هوش مصنوعی مانند یادگیری تعاملی و اجتماعی برای کاربردهای مهم و آینده‌نگر مانند خودروهای خودران، سیستم‌های آموزشی و غیره را عملیاتی کنند.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: شرکت دانش‌بنیان پارت یک شرکت درحال رشد است که به صورت متمرکز در زمینه هوش مصنوعی سرمایه گذاری انجام داده است.

دکتر مجید نیلی تاکید کرد: امیداوریم بتوانیم با استفاده از پتانسیل این شرکت دانش‌بنیان ابزارهای نوین هوش مصنوعی تولید و در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: این آمادگی در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران وجود دارد که در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی از جمله توسعه آموزش مجازی با این شرکت دانش‌بنیان همکاری کند.

رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران تاکید کرد: طی چندسال آینده در حوزه آموزش تحول جدی ایجاد می‌شود که لازم است با استفاده از هوش مصنوعی به  این حوزه وارد شویم تا بتوانیم در آینده با دیگر کشورها رقابت کنیم و ما نیز ارائه دهنده روش‌های جدید آموزش مجازی باشیم.

از سوی دیگر علی رسولی‌زاده مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارت تصریح کرد: این شرکت براساس توانایی و پتانسیلی که در حوزه هوش مصنوعی دارد می‌تواند با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در زمینه‌های مختلف از جمله خودروهای خودران فعالیت علمی و تحقیقاتی داشته باشد.

وی اظهار داشت: درحال حاضر بسیاری از سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مختلف از شرکت دانش‌بنیان پارت تقاضا دارند که در حوزه خودروهای خودران فعالیت کند که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه و با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران بتوانیم به این مهم دست یابیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت از انتشار نسخه سوم کتاب بوم‌شناسی هوش مصنوعی توسط این شرکت دانش‌بنیان خبرداد و گفت: در این کتاب به صورت مفصل به جایگاه هوش مصنوعی در ایران و جهان پرداخته شده است. رسولی‌زاده تاکید کرد: در این کتاب تجربیات ایران و جهان در حوزه هوش مصنوعی ارائه شده و همچنین شرکت‌های فعال و خدمات آنها در حوزه هوش مصنوعی در این کتاب معرفی شده است

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.