به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی از نهم مهر ۱۴۰۰ تا یازدهم فروردین ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و هدف راهبردی این پاویون، جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران است. اهداف، فرصت‌ها و چشم‌انداز حضور در این پاویون با برآورد ۲۵میلیون بازدیدکننده که حدود ۸۰ درصد آنها غیربومی هستند، معرفی پتانسیل‌هایی اقتصادی، تولیدی کشور و برندسازی آن در جهت گسترش مبادلات تجاری است. جذب سرمایه‌گذار، جذب گردشگر عام و خاص و بازاریابی برای گردشگری سلامت، بازارسازی برای برندهای برتر کشور، برندسازی برای تولیدات ایرانی و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی جانبی از برنامه‌های اکسپوی دبی است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این نشست گفت: اکسپوی ۲۰۲۰ دبی یکی از بزرگ‌ترین اکسپوهای جهانی است که تاکنون تشکیل شده است. برهمین اساس، برای تاثیرگذاری بیشتر باید زمانی که ۲۰۰ کشور جهان با ۲۵ میلیون بازدیدکننده در یک منطقه جمع می‌شوند هرچه بیشتر برای اقتصاد، صنعت و بازرگانی کشور آورده داشته باشیم.

علی یارمحمدیان افزود: با استقبال و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دستگاه‌های ذی‌ربط برای حضور در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی اعلام آمادگی کردند، از این رو این نمایشگاه یکی از اکسپوهایی است که صنعت ایران و برندهای قوی حرف برای گفتن خواهند داشت. به گفته وی، این اکسپو به دلیل شیوع کرونا یکسال به تعویق افتاد اما سال آینده به صورت حتم با تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه اکسپوی دبی یک فرصت طلایی برای ایران است که اگر بتوانیم از این فرصت ۶ ماهه استفاده کنیم ارزآوری بالایی برای کشور به ویژه اصفهان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اصفهان پتانسیل‌های قوی دارد که در طول مدت برگزاری این نمایشگاه باید با برقراری ارتباطات نسبت به توسعه صادرات ایران اقدام کرد. به گفته وی، ۲۰۱۴ مترمربع از فضای نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی به کشور ایران اختصاص داده شده که استان اصفهان در طول ۶ ماه برگزاری در یکی از سالن‌ها توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارد. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: سال آینده سال سخت و سرنوشت‌سازی برای صنعت نمایشگاهی ایران است، زیرا در سال ۹۹ شرایط خاصی بر صنعت نمایشگاهی حکمفرما شد؛ همچنین شیوع کرونا، تحریم‌ها و نوسانات اقتصادی قدرت اجرایی فعالان بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه‌ها را کاهش داد. یارمحمدیان، با بیان اینکه اکسپو دبی برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه برگزار خواهد شد، گفت: به دلیل تاثیرگذاری بسیار در حوزه‌های تجاری، گردشگری، علمی و فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد، این نمایشگاه بین‌المللی و معتبر رویدادی است که هر ۵ سال یکبار در کشوری متفاوت برگزار خواهد شد.

 اهداف گردشگری با برگزاری نمایشگاه تجلی می‌یابد

شهردار اصفهان هم در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: اصفهان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد، یکی از راه‌های رسیدن به اهداف گردشگری برگزاری نمایشگاه و حضور حداکثری است. قدرت‌الله نوروزی با بیان اینکه نمایشگاه ۲۰۲۰ دبی ظرفیتی برای حضور حداکثری شرکت‌کنندگان است، تصریح کرد: طی سه سال گذشته تمام تلاش ما بر این بود تا اصفهان در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد و به عنوان محرک توسعه گردشگری نقش خود را ایفا کند.