همچنین این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، ۹۰ هزار تن آهک در سال، ۷۵۰۰ نرمال مترمکعب اکسیژن بر ساعت، ۱۸هزار نرمال مترمکعب بر ساعت نیتروژن و ۱۲۰ نرمال متر مکعب بر ساعت آرگون است. شرکت فولاد هرمزگان با برخورداری از آخرین دستاوردهای پیشرفته صنعت فولاد، بنا دارد محصولات تولیدی خود را براساس روش مشتری محوری و درخواست مشتری به بازارهای داخل و خارج از کشور عرضه کند. استفاده از سیستم کنترل آلودگی Dog House جهت کنترل و کاهش آلودگی برای نخستین مرتبه در کشور، وجود یکی از پیشرفته‌ترین آب شیرین‌کن‌های جنوب کشور جهت استفاده از آب دریا در فرآیند تولید عریض‌ترین تختال کشور جهت تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز امکان تولید تختال برای تنوع تولید و کسب جایگاه برتر در بازار، تولید فولادهای پرکربن برای تولید فولادهایی با استحکام بالا، تولید سنگین‌ترین تختال کشور به وزن ۴۶ تن، استفاده از کوره آهک‌پزی عمودی دوقلو، بالاترین سرعت ریخته‌گری تختال در کشور، برای افزایش راندمان تولید استفاده از سیستم ۹۵ درصد شارژ اسفنجی (امکان نگهداری ۶۰ تن مذاب در کوره) که عدم وابستگی به نوسانات بازار قراضه از مزیت‌های آن است.

 بررسی بنیادی سهم

فولادهای تولیدی در شرکت فولاد هرمزگان عمدتا فولادهای کربنی برای کاربرد رول و ورق به صورت نورد گرم و سرد است.

تختال‌های تولیدی این شرکت در خط نورد گرم، عمدتا برای کاربری پروفیل‌سازی، لوله‌های آب، نفت و مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ورق‌های تولیدی در نورد سرد جهت کاربری ورق بدنه خودرو، بدنه لوازم خانگی از جمله یخچال، بخاری و همچنین کاربردهای ویژه‌ای مانند ورق‌های قلع اندود و گالوانیزه است. با سرمایه‌گذاری ۱۳هزار میلیارد ریالی در این شرکت زمینه اشتغال پایدار ۱۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۶ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم فراهم شده که با اجرای طرح توسعه این میزان به تعداد ۳ هزار نفر به‌صورت مستقیم و ۱۲هزار نفر غیرمستقیم افزایش می‌یابد. فعالیت شرکت در ماه‌های گذشته مناسب بوده و روند تولید نسبت به بازه مشابه سال قبل مشمول افزایش چشمگیری شده است. میانگین تولید در سال‌جاری قوی‌تر شده رشد ۲۲۰ درصدی سود ناخالص و ۲۳۳ درصدی سود عملیاتی در ۹ ماه سال‌جاری مشهود است. شرکت در سال ۱۳۹۸ نسبت به افزایش سرمایه معادل ۶۷ درصد از محل سود انباشته اقدام کرده است که می‌تواند یک آیتم مثبت در عملکرد شرکت باشد.

 بررسی تکنیکال سهم

سهم از ابتدای سال‌جاری تاکنون معادل ۲۴۰ درصد بازدهی داشته و پس از اصلاح از سقف تاریخی، هم‌اکنون در بازدهی ۱۷۰ درصدی قرار دارد. سهم هم‌اکنون در بازه استراحت بوده و برای شروع موج صعودی آتی نیازمند حفظ قیمت بالای محدوده ۱۱۴۰۰ ریال است. در سناریوی افت قیمت، جهت رعایت حد ضرر برای سهامداران کوتاه مدتی شکست و تثبیت قیمت زیر تراز ۱۰۳۵۰ ریال متصور است که لازم است سهامداران نسبت به مدیریت ریسک اقدام کنند. برای حد ضرر میان مدتی تراز ۹هزار ریال متصور است. با توجه به نگاه بنیادی و ارزنده بودن سهم، حد ضرر بلندمدتی تکنیکال مدنظر قرار نگرفته است. در سناریوی رشد سهم، در صورت حمایت قیمت از سطح ۱۳۵۰۰ ریال و شروع موج صعودی و نگاه رشدی به سهم پس از گذر از محدوده ۱۶۶۰۰ ریال قابل بررسی خواهد بود.  در نهایت علاوه بر توصیه به سهامداران بر رعایت اصول همراهی با سهم در شرایط کنونی بازار بورس، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود با توجه به بنیاد قوی و آتیه مناسب شرکت با مفروضات کنونی، در نماد مذکور با دید بلندمدتی، سهامداری کنند.