حال حاضر شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی با دارا بودن دو شرکت فعال «کفش ملی» و «شرکت مدیریت و توسعه ملی» و همچنین شرکت در شرف تاسیس گسترش توسعه و تجارت ملی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.شرکت کفش ملی همواره به عنوان پرچمدار گروه صنعتی ملی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و هم‌اکنون نیز با بهره‌گیری از مجهزترین تجهیزات آزمایشگاهی روز دنیا و دانش فنی روزآمد در زمینه کفش با دارا بودن ۲۴۱ باب فروشگاه در سراسر کشور، به عنوان بزرگ‌ترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در ایران اقدام به عرضه انواع پاپوش و سایر محصولات مرتبط با کیفیت کرده است.این شرکت با هدف تجهیز و نگهداری فروشگاه‌های کفش ملی تاسیس شده است.  شرکت گسترش توسعه و تجارت ملی با هدف بررسی بازارهای بین المللی و صادرات کفش به اقصی‌نقاط دنیا، جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی برای مشارکت در توسعه فروشگاهی و راه‌اندازی خطوط تولید و انتقال تکنولوژی و دانش فنی روز دنیا به داخل کشور و ارائه خدمات مشاوره‌ای به تولیدکنندگان در زمینه‌های مختلف در شرف تاسیس است. زمینه فعالیت عرضه انواع کفش، پاپوش و سایر محصولات مرتبط، تجهیز و نگهداری فروشگاه‌های کفش ملی، جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است.

 بررسی بنیادی و رصد مالی

سهم طی دوره ۹ ماهه اخیر خود ۴۷ درصد افت (نسبت به دوره مشابه سال قبل) در سودسازی داشته، ولی با شناسایی سودهای فعالیت‌های غیرمرتبط، سود انباشته شرکت ۲۷ درصد رشد کرده است. ریسک‌های فاندامنتال سهم عدم سودسازی و عدم تناسب قیمت با جریان نقد شرکت است. پتانسیل‌های فاندامنتال در املاک شرکت نهفته شده که بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ها (درصورت انجام) می‌تواند با ایجاد جریانات نقدی به شروع روند سودسازی منجر شود. این مساله توسط شرکت عنوان شده، ولی تاکنون این مرحله اقدام عملی نشده است. نسبت قیمت به سود، در سهم بالاست و می‌تواند با افزایش سرمایه از محل آورده سهامداران و مدیریت درست شرکت در جهت تغییر روال کاری شرکت موثر باشد. شرکت در طول دوره یک‌ماهه خود تغییری در پرتفوی خود نداشته است. ایجاد دیدگاه صعودی بر بنیاد سهم منوط به تعیین تکلیف دارایی‌ها و شروع سودسازی است.

 بررسی تکنیکال و سناریوها

سهم در طول امسال رشد موج صعودی ۸۸۰ درصدی را طی ۵ ماه تجربه کرده و هم‌اکنون با اصلاح موج اخیر برابر با ۷۸ درصد طی ۶ ماه به قیمت ۱۷۵ هزار ریال رسیده است. سهم هم‌اکنون با افت انجام شده وارد محدوده رنج شده است. در صورت شروع حرکت صعودی و اطمینان از برگشت می‌توان با قبول ریسک نسبت به سهامداری اقدام کرد. حد ضرر سهم در حال حاضر تثبیت قیمت زیر تراز‌های ۱۶۷۵۰۰ ریال کم ‌ریسک و ۱۴۱ هزار ریال پرریسک است.  سهم فعلا تا برقراری شرایط مساعد، برای ورود مناسب نیست. مگر اینکه سهم بتواند موج خود را در تراز‌های ۲۵۴ هزار تا ۳۰۴ هزار ریال به‌خوبی فتح کرده و در بالای آن تثبیت شود.اما سهامدارانی که «وملی» را در سبد خود دارند می‌توانند سهم را تا حدود ضرر مشخص شده نگهداری کنند. شرایط مدیریت ریسک سهم تا زمان مساعد شدن شرایط بنیادی تغییر شدیدی نخواهد داشت.