روانکار مناسب برای خودروهایی که موتور حساس‌تری دارند، اهمیت بیشتری دارد. در کشور ما هم ۴ تولیدکننده بزرگ روغن‌پایه در ایران، روغن‌پایه یک تولید می‌کنند و روغن‌پایه دو و سه در داخل تولید نمی‌شود. همین موضوع باعث شده است تا شرکت پرشین خودرو نماینده بی‌ام‌و در ایران، با همکاری یک شرکت داخلی روغن‌پایه سه که سنتتیک است را وارد کرده و با اضافه کردن ادتیو مناسب، روغن‌موتوری استاندارد را برای مشتریان خود در نظر بگیرد.

الناز شعبانیان، مدیر توسعه و فروش روانکارهای پرشیا خودرو درباره ویژگی روغن‌موتور پرشیا ساین گفت: در فرمولاسیون تولیدی این محصول شاخص‌های اصلی ارتقای عملکرد روغن در موتور خودرو بهینه ‌شده‌اند و در پایه آن از پلی‌آلفااو الفین استفاده‌ شده است که روغن‌ پایه‌ای تمام سنتتیک و بسیار خالص است.نبود این ساختارها باعث به وجود آمدن یک روغن‌پایه بسیار ناقطبی با شاخص ویسکوزیته بالا، روانکاری عالی در دمای پایین و پایداری اکسیداسیون فوق‌العاده می‌شود.

وی ادامه داد: بیشترین اصطکاک در موتور خودرو در لحظه استارت سرد رخ می‌دهد، با در کنترل گرفتن و بهینه‌سازی عدد CCS استارت سرد و روانکاری کلیه اجزای موتور راحت‌تر انجام می‌شود، اصطکاک کاهش می‌یابد و در نتیجه قطعات داخلی موتور کمتر در معرض فرسایش قرار می‌گیرند. شاخص ویسکوزیته یا ویسکوزیته ایندکس نیز در این محصول عدد بسیار مناسب ۱۸۲ است که نشان می‌دهد چطور روغن‌موتور به شکل هوشمند با دماهای مختلف تطبیق پیدا می‌کند، مصرف سوخت را به حداقل می‌رساند و فرآیند روانکاری را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

مدیر توسعه روانکار پرشیا خودرو در ادامه گفت: روانکارهای مشابه در بازار وارداتی و بسیار گران هستند و به دلیل مشکلات واردات به‌طور ناپیوسته در دسترس مصرف‌کننده قرار می‌گیرند؛ بنابراین این محصول با در نظر گرفتن ۳ فاکتور اصلی کیفیت، قیمت و در دسترس بودن کلیه نیازهای اصلی دارنده خودروی بی‌ام‌دبلیو را تامین می‌کند.