عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» با بیان اینکه مجمع انجمن سیمان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه هر عضو فقط یک رای می‌تواند به صندوق بیندازد و قانون وکالت اعضا را در انتخابات قبول نمی‌کند، بر این اساس تعداد زیادی از اعضا باید در مجمع حضور پیدا می‌کردند و به همین علت ستاد ملی مبارزه با کرونا طی مکاتباتی با انجمن سیمان، این انتخابات را به زمان دیگری موکول کرد.

وی با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری جلسات ۱۰ تا ۱۵ نفر را می‌پذیرد در پاسخ به سوالی که چه زمانی دعوت به مجمع از طرف انجمن صورت گرفته، تصریح می‌کند: حدود ۲۱ روز پیش نامه انجمن سیمان به اعضا برای شرکت در مجمع ارسال شد، اما تعداد ما بیش از ۸۰ نفر است. وضعیت کرونا بهتر شده بود، اما اخیرا باز هم وضعیت کرونا ظاهرا در تهران شدیدتر شده است. اعتبار تشکل‌ها تا ۲۰ فروردین سال آینده تمدید شده است و منتظریم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این انتخابات را به شکل مجازی طراحی کند.

دبیر انجمن سیمان در پاسخ به این سوال که آیا نیازی به مصوبه هیات‌مدیره انجمن برای لغو مجمع نبود، می‌گوید: قطعا طبق قانون نیازمند مصوبه هیات‌مدیره بود، اما چون ستاد کرونا بالاتر از هیات‌مدیره انجمن در موضوع کرونا قرار دارد و بالاترین مقام تصمیم‌گیرنده در این خصوص به شمار می‌رود، به عنوان فصل‌الخطاب پذیرفتیم و  لغو جلسه را بدون مصوبه هیات‌مدیره به اعضا ابلاغ کردیم.