به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، گروه کارلایل در آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: گروه ریگاکو را که یک شرکت ژاپنی است، خریداری می‌کند و به‌این‌ترتیب خبرهایی را که روز گذشته در این زمینه با عنوان قراردادی به ارزش یک‌میلیارد دلار مطرح‌شده بود، تایید کرد. این روند در حالی رخ می‌دهد که شرکت تولیدکننده ابزار آزمایش اشعه ایکس قرار است وارد بازار سهام شود.

اگر این قرارداد نهایی شود، نخستین سرمایه‌گذاری گروه کارلایل در یک شرکت ژاپنی خواهد بود که ارزش ۲۵۸ میلیارد ینی (۵/ ۲ میلیارد دلاری) دارد.

طبق اعلامیه شرکت آمریکایی، کارلایل مالک حدودا ۸۰ درصد از ریگاکو خواهد شد؛ درحالی‌که ۲۰درصد از سهم آن همچنان در اختیار مدیرعامل ریگاکو خواهد ماند؛ اما جزئیاتی در مورد ارزش این قرارداد منتشر نشده است.

اواخر همان روز، سایت نیکی اعلام کرد سرمایه‌گذاری نیکی حدود ۱۰۰ میلیارد ین (۹/ ۹۷۲ میلیون دلار) برآورد شده است.

ریگاکو که در سال ۱۹۵۱ راه‌اندازی شده است، ابزارهایی برای آزمایش و تحلیل اشعه ایکس را برای گروه وسیعی صنایع ازجمله شرکت‌های داروسازی ارائه می‌کند.

این شرکت ژاپنی در اعلامیه‌ای مجزا گفته است، ریگاکو با شراکت کارلایل، تلاش می‌کند خودش را در سال‌های آتی حفظ کند و همچنین اضافه کرده است که درآمد سالانه این شرکت حدود ۴۴ میلیارد ین است که حدود دوسوم از آن خارج از ژاپن به‌دست‌آمده است.