عملکرد بانک مهر ایران در بخش خانه‌های روستایی

این بانک در سال‌جاری ۵۰۰ هزار خانه روستایی را که در سه استان سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان جنوبی واقع شده‌اند، تحت پوشش بیمه حوادث درآورد. با این اقدام در صورتی که این خانه‌ها از سوانح طبیعی آسیب ببینند، بیمه خسارت آنها را پرداخت می‌کند. سقف پرداخت خسارت برای خانه‌ها ۲۵۰ میلیون ریال و برای اسباب و لوازم منزل ۵۰ میلیون ریال تعریف شده است. بانک مهر ایران پیش از این و در سال ۱۳۹۸ نیز ۱۰۰ باب واحد مسکونی در استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان ساخت و به افرادی که خانه آنها از سیل آسیب‌دیده بود، تحویل داد.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا کنون ۵ مدرسه در مناطق  محروم ساخته است. این بانک ۴ مدرسه در شهرستان‌های زلزله‌زده استان کرمانشاه ساخته که هزینه یکی از آنها توسط کارکنان بانک تهیه و تامین شده است. افزون بر اینها یک مدرسه نیز در روستای کهنانی‌کش بخش دشتیاری شهرستان چابهار از سوی بانک مهر ایران ساخته شده است.

بانک مهر ایران پیش از این تفاهم‌نامه‌ای را نیز با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منعقد کرده بود. هدف این تفاهم‌نامه تسهیل دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، تامین و صیانت آرامش روان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای مردم آسیب‌دیده از زلزله بود. در چارچوب این تفاهم‌نامه بانک مهر ایران در ساخت سه خانه بهداشت روستایی از توابع این استان مشارکت کرد.