همچنین در همکاری با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) برای ایجاد اشتغال پایدار در حوزه‌های کشاورزی و پرورش دام سبک تقریبا ۸۵ هزار فقره تسهیلات به مبلغ ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال توسط بانک مهر ایران پرداخت کرده است.

مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تاکید بر توجه به اهمیت نقش روستاها در توسعه اقتصادی و تامین مایحتاج ضروری کشور گفت: توسعه روستایی تنها از طریق توجه به زیرساخت‌های عمرانی و خدمات اجتماعی محقق نمی‌شود، بلکه نیازمند اشتغال‌زایی پایدار برای روستاییان است. روستاها مراکز مهم تولیدات کشاورزی و دامپروری هستند و موضوع کاهش جمعیت روستایی و تغییر تدریجی ماهیت روستا به شهر، از مهم‌ترین چالش‌های جوامع درحال‌توسعه است.

وی افزود: هدف توسعه روستایی باید ارتقای سطح درآمد و زندگی روستاییان و کشاورزان و رفع فقر با تقویت زیرساخت‌های مناسب تولید و تنوع‌بخشی محصولات باشد که در این راستا ضروری است تا به اشتغال‌زایی، ایجاد صنایع روستایی، گسترش بازارهای محلی، صنایع‌دستی و توسعه و فروش تولیدات خانگی توجه شود. اکبری ادامه داد: بانک مهر ایران در همکاری با سازمان‌ها و نهادهای حمایتی برای ایجاد توسعه پایدار، اشتغال‌زایی و کمک به مسکن روستایی اقدامات شایسته و موثری را انجام داده است.  اکبری با اشاره به اهمیت توجه به تامین و مقاوم‌سازی مسکن روستایی بیان کرد: یکی از عوامل مهم در توسعه و عمران روستاها مسکن مناسب است که عامل مهم و محوری در کیفیت زندگی افراد و گروه‌ها در نواحی مختلف قلمداد می‌شود. وی ادامه داد: بانک مهر ایران در همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گام‌های موثری را برای تامین مالی هزینه‌های بهبود و مقاوم‌سازی مسکن روستایی برداشته است. مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: بر اساس این همکاری، به افراد واجد شرایط معرفی‌شده توسط بنیاد در مناطق روستایی و به‌منظور کمک به احداث و تکمیل مسکن در سراسر کشور تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

اکبری گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به اینکه بیمه منازل روستایی به‌عنوان راهکاری برای مدیریت بحران و مُسکنی برای کاهش دردهای ناشی از حوادث طبیعی است، در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود اقدام به بیمه ۵۰۰هزار منزل مسکونی بیش از ۹هزار روستای سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و ایلام کرد تا همزمان با گام اول دولت و نهادهای مربوطه برای تامین مایحتاج موردنیاز مردم، گام دوم نیز باهدف کاهش آلام و فشارهای روانی ناشی از حادثه توامان برداشته شود.