مدیر بخش پشتیبانی تولیدات صوتی- تصویری شرکت آرمان الکتریک ارگ با اشاره به توافق بلندمدت انجام شده با یک شرکت ایرانی تولیدکننده سیستم مسیریاب و مکان‌یاب می‌گوید: در پی توافق شرکت آرمان الکتریک ارگ با شرکت راژمان به‌عنوان مالک نرم‌افزار نشان، از این نرم‌افزار در خودروهای کرمان موتور، بم کو و دیگر شرکت‌های خودروساز فعال در گروه صنایع خودروسازی کرمان استفاده خواهد شد. افشین کریمی با یادآوری اینکه نرم‌افزار نشان در حال نصب روی خودروهای جدید لیفان X۷۰ خودروسازان بم (بم کو) است که به زودی به بازار عرضه خواهد شد، تصریح می‌کند: همچنین نرم‌افزار نشان بناست روی خودروهای S۳، S۵ و S۷ جک نیز نصب شوند که روی خط تولید قرار گرفته‌اند و تا پایان سال‌جاری به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

وی با اظهار اینکه نرم‌افزار نشان همراه با نصب سیستم‌های پیشرفته صوتی- تصویری خودروها توسط شرکت آرمان الکتریک ارگ بارگذاری خواهد شد، اضافه می‌کند: نرم‌افزار رهیاب نشان روی تمامی خودروهایی که وسایل صوتی- تصویری آنها با سیستم عامل اندروید کار می‌کند، قابل نصب و استفاده است.

کریمی با بیان اینکه در درجه اول تمام تولیدات شرکت کرمان موتور و خودروسازان بم دارنده سیستم صوتی- تصویری اندروید به نرم‌افزار رهیاب پیشرفته نشان مجهز خواهند شد، می‌گوید: به تدریج سایر خودروهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز طبق درخواست مدیران شرکت‌ها می‌توانند از این نرم‌افزار پیشرفته استفاده کنند. به‌گفته وی، نصب نرم‌افزار نشان توسط شرکت آرمان الکتریک ارگ برای خودروهای کرمان موتور و خودروسازان بم رایگان انجام می‌شود.

 دسترسی آفلاین و آنلاین مزیت اصلی نرم‌افزار نشان 

مدیر بخش پشتیبانی تولیدات صوتی- تصویری شرکت آرمان الکتریک ارگ، نرم‌افزار آفلاین ایرانی نید-تارگت را مالتی مدیایی معرفی می‌کند که در خودروهای تولیدی شرکت‌های خودروسازی کرمان استفاده می‌شده است. کریمی با بیان اینکه این نرم‌افزار باوجود داشتن عملکرد مناسب، به دلیل آفلاین بودن نمی‌توانست به‌طور کامل رضایت مشتریان را تامین کند، توضیح می‌دهد: برتری عمده نرم‌افزار رهیاب خودرویی نشان، امکان استفاده آفلاین و آنلاین برای مسیریابی لحظه‌ای در همه شهرهای ایران، اعلام وضعیت ترافیکی، تعیین فاصله زمانی رسیدن به مقصد، هشدارهای پلیسی، تعیین و مراقبت از رعایت سرعت مجاز هر مسیر و اصلاح فوری راهیابی در صورت تغییر مسیر است.

وی در تکمیل توضیح خود اضافه می‌کند: همچنین نرم‌افزار نشان درباره نزدیک‌ترین پمپ بنزین، رستوران، بیمارستان، مراکز خرید و... نیز به کاربر اطلاع‌رسانی می‌کند ضمن اینکه نقشه و خط سیر راننده را روی مونیتور خودرو در لحظه نمایش می‌دهد. به‌گفته کریمی، قرار است این نرم‌افزار در آینده نزدیک به سیستم هواشناسی مسیرها به‌ویژه سیلاب‌ها، یخبندان و دیگر شرایط آب و هوایی مسیرهای بین‌ شهری مجهز شود که برای مسافرت‌های بین شهری به خصوص در زمستان‌ها بسیار کاربردی است.

 نشان؛ قابل رقابت با waze و گوگل مپ

مدیر بخش پشتیبانی تولیدات صوتی- تصویری شرکت آرمان الکتریک ارگ در عین حال یادآور می‌شود: در چارچوب همکاری‌های مشورتی بین دو شرکت، آرمان الکتریک ارگ به‌طور مرتب اشکالات یا عیوب و نواقصی را که در تست‌ها دریافت می‌کند برای برطرف کردن به مدیران بخش فنی شرکت راژمان گزارش می‌دهد تا به این‌ترتیب از نرم‌افزاری قابل رقابت با نرم‌افزار بین‌المللی waze برخوردار باشیم.

وی با اظهار اینکه نرم‌افزار نشان هم‌اکنون از نظر کیفیت و دقت با تمامی نرم‌افزارهای بین‌المللی همچون waze و گوگل مپ در ایران قابل رقابت است، می‌گوید: نرم‌افزار نشان از دقت بسیار بالایی در شناخت مسیرها و حتی فرعی‌ها در همه نقاط شهری و روستایی ایران برخوردار است؛ زمانی که نشان در وضعیت آنلاین به ماهواره و اینترنت متصل می‌شود، باتوجه‌به تغییرات در مسیرهای ترافیکی توسط پلیس یا موانع دیگر، به‌طور لحظه‌ای به‌روزرسانی می‌شود و رانندگان را از گیر افتادن در گره‌های ترافیکی نجات می‌دهد.

 انتخاب نرم‌افزار ایرانی با کیفیت و برتری فنی از بین شرکت‌های خارجی 

کریمی همچنین درباره دلیل انتخاب این شرکت ایرانی برای تهیه نرم‌افزار، با اشاره به تلاش این شرکت در راستای خودکفایی و تولید قطعات پیشرفته الکتریکی و الکترونیکی خودرو می‌گوید: شرکت آرمان الکتریک ارگ به‌عنوان تامین‌کننده و واحد پشتیبانی از تکنولوژی‌های به‌روز دنیا برای دستیابی به نرم‌افزاری با کیفیت و دارای برتری فنی، جاذبه‌های ظاهری و تکنولوژی پیشرفته مناسب این خودروهای مدرن با شرکت‌های متعددی از سازندگان سیستم‌های رهیاب و مکان‌یاب در سراسر جهان مذاکره کرد.

وی اظهار می‌کند: با توجه ‌به قابلیت‌های بالای برخی نرم‌افزارهای داخلی در هم‌ترازی نسبی با گوگل مپ، جی سایک و waze به‌ویژه از نظر کیفیت و دقت نقشه‌ها، شناخت گره‌های ترافیکی و تطابق با سیستم‌های راهبری حمل‌ونقل کشور، با این شرکت ایرانی برای برخورداری از سیستم جدید راهنمای مسیر روی دستگاه‌های صوتی- تصویری خودروهای جدید کرمان موتور و خودروسازان بم به توافق رسیده‌ایم.

کریمی با اظهار اینکه نسخه جدیدتری از نرم‌افزار نشان روی خودروهای کرمان موتور و خودروسازان بم به کار گرفته خواهد شد، ادامه می‌دهد: این نسخه جدید کاربران را به صورت آفلاین و آنلاین و کاملا هوشمند، در بهترین و کم‌ترافیک‌ترین مسیرهای مناسب از مبدأ تا مقصد در همه شهرهای ایران هدایت می‌کند.