امید والمارت به فروش آنلاین در تعطیلات سال نو

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، افزایش تقاضا برای کالاهای ضروری در اوج تعطیلات کرونا، به نیمه دوم سال جاری نیز رسید.

در این شرایط، مصرف‌کنندگان از روش‌های تحویل یک‌روزه و خدمات سفارش از فروشگاه برای خرید همه مایحتاج خود از محصولات سوپرمارکتی گرفته تا کالاهای ورزشی استفاده می‌کنند. این وضعیت کمک کرد تا فروش آنلاین فروشگاه والمارت در آمریکا رشدی ۷۹ درصدی را به ثبت برساند و حاشیه سود آن افزایش یابد.

 دیوید هاردن، رئیس مرکز گلوبال اینوستمنتز می‌گوید: «من باور دارم که والمارت با سرمایه‌گذاری بیشتر بر بخش آنلاین خود می‌تواند آمار فروشی حتی بهتر از امروز برای خود ثبت کند.» والمارت در ماه سپتامبر سرمایه‌گذاری خود در بخش فروش آنلاین را به دو برابر افزایش داد و خدماتی را موسوم به والمارت پلاس راه‌اندازی کرد. به‌ این ترتیب به رقیبی برای آمازون پرایم تبدیل شد که شامل امکاناتی همچون ارسال رایگان و خدمات نصب است.

والمارت آمار دقیقی در مورد این خدمات جدید خود که هزینه سالانه آن ۹۸ دلار است ارائه نکرد و فقط اعلام کرد که تحویل رایگان نامحدود، تخفیف در هزینه سوخت و امکان عبور بدون معطلی از بازرسی‌ها از جمله مزایای عضویت در این خدمات شرکت والمارت است. پاندمی کووید-۱۹ همچنین خرده‌فروشان را مجبور کرد که به‌شدت چگونگی عملکرد کسب‌وکارشان در تعطیلات سال نو را مورد بازبینی و تفکر قرار دهند. در این بین، بسیاری از خرده‌فروشان بزرگ از جمله والمارت، تارگت و بست‌بای، تخفیف‌های خود را خیلی زودتر از سال‌های پیش حتی در ماه اکتبر ارائه کردند.

دوگ مک‌میلون، مدیرعامل والمارت در تماسی تلفنی به تحلیلگران رویترز چنین گفت: «بی‌تردید این فصل تعطیلات منحصربه‌فرد خواهد بود. در شرایطی که دورهمی‌های خانوادگی ممکن است کوچک‌تر برگزار شود، ما معتقدیم که خانواده‌ها دوست دارند در این تعطیلات خانه‌های خود را آذین‌بندی کنند، سال نو را جشن بگیرند و از غذا و هدایای سال نو لذت ببرند.» مقامات والمارت همچنین اعلام کردند امسال شرایطی را ایجاد خواهند کرد که در آن مردم بتوانند بدون شلوغی‌های تخفیف‌های یک‌روزه‌ای همچون جمعه سیاه، با رعایت فاصله‌گذاری‌ها به فروشگاه بیایند و برای سال نوی خود از آن خرید کنند.

 با وجود همه اینها اما مدیران والمارت نسبت به تداوم فشار هزینه‌های ناشی از کووید-۱۹ هشدار داده‌اند. این بیماری ۶۰۰ میلیون دلار هزینه اضافه به بار آورده است که شامل افزایش دستمزد کارگران انبار و پاداش برای کارکنان فروشگاه در این فصل است. این هزینه‌ها در فصل گذشته بالغ بر ۵/ ۱ میلیارد دلار شده بود.