مهندسی فروش و بازاریابی املاک، محور اصلی فعالیت‌ هم وطا آریا

مدیرعامل شرکت تجارت بین‌الملل هم ‌وطا آریا با اشاره به شروع فعالیت این شرکت از سال ۱۳۸۸ می‌گوید: شرکت هم‌‌وطا آریا باتوجه ‌به تغییراتی که به‌تازگی داده شده است، در حوزه مهندسی فروش و بازاریابی املاک به‌عنوان محور اصلی کار خود فعالیت می‌کند. خلیل جلیلی‌فر در توضیح چگونگی فروش و بازاریابی املاک در شرکت تجارت بین‌الملل هم‌وطا آریا، توضیح می‌دهد: فعالیت شرکت براساس سامانه فروش یکپارچه املاک انجام خواهد شد که هم‌اکنون نرم‌افزار این سامانه درحال طراحی است. وی با بیان اینکه به کمک این نرم‌افزار تمامی فعالیت‌های ملکی گروه مالی گردشگری تحت پوشش قرار می‌گیرد، اظهار می‌‌کند: عموم مردم از طریق این سامانه می‌توانند به‌صورت آنلاین به خرید و فروش املاک بپردازند؛ زیرا همه املاک به تدریج در این سامانه بارگذاری شده و این امکان را به مردم می‌دهد تا ملک موردنظر خود را بر اساس به‌روزترین اطلاعات انتخاب و معامله کنند. جلیلی‌فر با اظهار اینکه همه اطلاعات املاک شامل مشخصات، قیمت، شرایط فروش و سایر داده‌های مورد نیاز در این سامانه موجود است، تصریح می‌کند: مراجعه‌کنندگان به این سامانه می‌توانند با تنظیم مشخصات ملک موردنظر خود، به مجموعه‌ای از خروجی املاک ارائه شده دست یابند و مورد مدنظر خود را انتخاب کنند؛ سپس با دریافت تایید ملک از سوی شرکت، هزینه آن را بپردازند.

 دسترسی آسان و آنلاین به اطلاعات املاک

وی با یادآوری اینکه این سامانه هم‌اکنون درحال تکمیل مراحل طراحی و مدل‌سازی است، اعلام کرد: این سامانه سال آینده به‌صورت رسمی به بهره‌برداری می‌رسد. درهمین حال دسترسی آسان و آنلاین به اطلاعات املاک و خرید و فروش آن از مزیت‌های این سامانه است و  همچنین بهره‌گیری از این سامانه برای معامله املاک، با حذف دلالان این امکان را به مردم می‌دهد تا خود به‌طور مستقیم به خرید و فروش ملک بپردازند.

جلیلی‌فر با بیان اینکه هم‌اکنون املاکی که در اختیار بانک گردشگری و گروه مالی گردشگری قرار دارند، در این سامانه عرضه می‌شوند، اظهار می‌کند: در آینده نیز برنامه داریم که حوزه را وسیع‌تر کرده و اطلاعات سایر املاک را نیز در این سامانه بارگزاری و هدف‌گذاری کرده و به نمایش بگذاریم.

 انجام مطالعات اقتصادی سوژه‌های گروه مالی گردشگری

وی در حوزه بازار نیز انجام مطالعات اقتصادی تمامی سوژه‌های گروه مالی گردشگری را از جمله وظایف این شرکت معرفی و اضافه می‌کند: پایه همه فروش‌ها از مطالعات به دست می‌آید و شامل ارزیابی شرایط کنونی و همچنین پیش‌بینی وضعیت آینده بازار است که سپس پروژه‌ها براساس آن تعریف و مدل‌سازی می‌شوند. جلیلی‌فر در تکمیل توضیح خود، می‌گوید: پس از آن، مدل‌های هزینه‌ای و درآمدی پروژه‌ها انجام می‌شود و به دست مهندسان مشاور معمار می‌رسد تا بر اساس اطلاعات موجود، طرح معماری را طراحی ‌کنند. وی با اظهار اینکه برای طراحی و ساخت پروژه‌ها نظر بازار را نیز لحاظ کرده‌اند، تاکید می‌کند: پروژه‌ها پس از اتمام مرحله ساخت باید به سادگی قابلیت فروش داشته باشند. مدیرعامل شرکت تجارت بین‌الملل هم ‌وطا‌آریا همچنین بهره‌برداری از پروژه‌های تجاری در حال اتمام گروه مالی گردشگری را یکی دیگر از موضوعات فعالیت این شرکت بیان و تصریح می‌کند: این پروژه‌ها تجاری هستند که شرکت ما پیش از پایان یافتن پروژه‌ها وارد عمل می‌شود و با دیدگاه بهره‌برداری چیدمان فروش و تعیین صنف‌ها را انجام می‌دهیم؛ سپس به دنبال فروش مبتنی بر اصناف مشخص شده می‌رویم که به‌صورت مستاجر و اجاره‌داری یا مشارکت در اجاره‌داری صندوق اتفاق می‌افتد و به‌ بهره‌برداری می‌رسد. به‌گفته جلیلی‌فر، در مرحله بهره‌برداری نیز شرکت تجارت بین‌الملل هم وطا آریا  به مباحث نگهداری و مدیریت ساختمان، مدیریت هزینه‌ها و درآمدها و... می‌پردازد.

 حفظ مشتریان وفادار مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویکرد است

البته وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوع در این پروسه،CRM  مشتریان است، می‌گوید: پروسه وفاداری مشتریان بسیار گسترده است که از طریق تشکیل باشگاه مشتریان پس از تکمیل هر پروژه انجام می‌شود که پیشنهادات اعضای آن منجر به بازارسازی خواهد شد؛ افراد از طریق تبلیغات عضو باشگاه مشتریان می‌شوند و در ارتباط مداوم با ما قرار می‌گیرند که در این مسیر مشوق‌هایی نیز انجام می‌شود که جذب مشتریان را بیشتر کند. مدیرعامل شرکت تجارت بین‌الملل هم ‌وطا آریا همچنین با بیان اینکه مطالعات امکان‌سنجی بازار در حوزه فروش از دیگر فعالیت‌های شرکت تجارت بین‌الملل هم وطا آریا به‌شمار می‌رود، اظهار می‌کند: شرکت هم وطا آریا، چشم‌انداز و خط‌مشی خود را بر حفظ ارزش‌های اخلاقی، نظام مدیریت یکپارچه، ارزش‌آفرینی، تعالی نام سازمانی، صیانت از سرمایه انسانی، تفکر استراتژیک و جاری‌سازی فرهنگ مشتری‌محور به‌عنوان ابزارهای پیشبرد فعالیت خود قرار داده است.

 ارائه خدمات به گروه مالی گردشگری در راستای اجرای مسوولیت اجتماعی

جلیلی‌فر همچنین تصریح می‌کند: شرکت تجارت بین‌الملل هم‌وطا آریا در کنار فعالیت‌های اصلی خود، از سوی بانک گردشگری وظیفه ارزیابی املاک و دارایی‌ها را نیز برعهده گرفته است. وی همچنین با بیان اینکه به درخواست بانک گردشگری، در حوزه مسوولیت اجتماعی نیز ورود می‌یابند، تصریح می‌کند: شرکت تجارت بین‌الملل هم وطا آریا به‌عنوان خدمات‌دهنده مسوولیت اجتماعی بانک گردشگری و گروه مالی گردشگری عمل می‌کنیم؛ به این ترتیب خدماتی که گروه مالی گردشگری در راستای انجام مسوولیت اجتماعی از ما می‌خواهند، انجام می‌دهیم.