علی‌اصغر پورمند، مدیرعامل شرکت توسعه معدن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) در تشریح اقدامات اثرگذار این شرکت در دریافت نشان برنز هفتمین جایزه بهره‌وری معدن و صنایع معدنی، افزود: این مجموعه شامل ۱۸ شرکت‌ در حوزه‌های مختلف تولیدی، مهندسی، پشتیبانی، خدماتی، حمل‌ونقل و بازرگانی هستند که اجرای ۳۵ پروژه را بر عهده ‌دارند.

وی تصریح کرد: شیوه مدیریت میدکو بر شرکت‌های زیرمجموعه، از نوع کنترل استراتژیک است و تمامی فعالیت‌های عملیاتی به شرکت‌های تابعه واگذار شده است.

مدیرعامل میدکو خاطرنشان کرد: نگاه و تفکر جهانی، به‌روز بودن و آینده‌ نگری، تیم مدیریتی مجرب، پیاده‌سازی فرآیند کامل و یکپارچه از ایده تا محصول و یکپارچگی در مجموعه شرکت‌های زیرمجموعه و همچنین تعیین اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی از جمله اقدامات این مجموعه در افزایش بهره‌وری بوده است.

وی تمرکز بر تولید صنایع فولادی و مسی و صنایع بالادستی و تنوع در ارائه خدمات مرتبط را از دیگر برنامه‌ریزی‌های میدکو خواند و افزود: میدکو سازمان دانشی، یادگیرنده، چابک و پیشرو است و استقرار صنایع معدنی و متالورژی در مجاورت معادن مرتبط و کاهش شدید هزینه حمل‌ونقل و... مورد توجه شرکت بوده است. به گفته پورمند، از دیگر اقدامات میدکو در راستای افزایش شاخص‌های بهره‌وری می‌توان به توسعه و استقرار راهکار جامع اطلاعاتی، توسعه و جاری‌سازی سیستم‌های مدیریتی و استانداردهای بین‌المللی و استقرار سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت، زیست‌محیطی و جامعه اشاره کرد. ضمنا در مراسم هفتمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران دو شرکت ازجمله میدکو موفق به دریافت تندیس برنزین و بابک مس ایرانیان، کک‌سازی و پالایش قطران زرند، فولاد بوتیا به‌عنوان پیشروان سه ستاره معرفی شدند. از سوی دیگر نشان پیشروان دوستاره مشمول کک‌سازی به فولاد زرند ایرانیان شد.