احتمال توقف همکاری نیکولا و جی‌ام

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد» به نقل از وب‌سایت فول، نیکولا و جی‌ام تنها چند روز پیش از آنکه موسسه هیندنبرگ گزارشی علیه فساد و کلاه‌برداری احتمالی در نیکولا را منتشر کند، یک شراکت استراتژیک را اعلام کردند. با افت قیمت قابل‌توجه سهام نیکولا پس از انتشار این گزارش، دو خودروساز بار دیگر پای میز مذاکره بازگشتند تا در مورد جزئیات توافق خود گفت‌وگو کنند. به‌عنوان بخشی از این توافق، جی‌ام قرار است پیکاپ نیکولا را تولید کند. حالا راسل می‌گوید که نیکولا برنامه خود را برای ادامه فعالیتش بدون تولید پیکاپ بجر دارد؛ در صورتی که نتواند با جنرال‌موتورز برای تولید این خودرو به توافق برسد. 

راسل تصریح کرد که پیکاپ بجر تنها بخشی از محصولات موردنظر نیکولا برای ناوگان وسایل‌نقلیه خود خواهد بود. او در این مصاحبه گفت: ما به روشنی اعلام کرده بودیم که بدون یک شرکت تولیدکننده تجهیزات اصلی پیکاپ بجر را نخواهیم ساخت.

این شرکت همچنین به دنبال شراکت با بی پی، غول صنعت انرژی است تا بتواند شبکه‌ای از ایستگاه‌های تامین سوخت هیدروژنی را در آمریکای شمالی بسازد. نیکولا بدون اشاره خاصی به شراکت با بی پی از برنامه خود برای توافق با یک شریک در این زمینه پیش از پایان سال خبر داده است. نیکولا دارای یک شراکت دیگر با شرکت رابرت‌بوش، تولیدکننده قطعات خودرویی نیز هست تا به‌طور مشترک تولید فناوری سوخت سلولی هیدروژنی را آغاز کند. قرار است از این نوع سوخت در کامیون‌های نیکولا که وعده عرضه آن در سال 2023 داده شده است، استفاده شود. پیش از این در ماه سپتامبر، گزارشی که توسط شرکت تحقیقات مالی هیندنبرگ منتشر شده است، نشان می‌دهد که حداقل شرکت نیکولا و ترورمیلتون، بنیان‌گذار آن به هیچ وجه نزدیک به عرضه خودروهای خود یا سیستم‌های پیشرانه آن‌ نیستند.