به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از «اینساید هوک»، ماسک‌های ریباک از پلی‌استر بازیافت شده و باقابلیت کشسان یا الاستیک ساخته‌شده است و با نوارهای کشی که در اطراف گوش‌ها قرار می‌گیرند، بسیار راحت هستند. در ضمن این مزیت رادارند که علاوه بر راحتی، قابل شستشو و استفاده مجدد هستند، فقط کافی است پس از رسیدن به خانه آنها را در ماشین لباسشویی انداخته، شسته و خشک‌کنید و مجددا استفاده کنید. این موضوع امتیازاین ماسک‌ها برای استفاده روزمره از آنها است و برخلاف ماسک‌های یک‌بار مصرف، نیازی به دور ریختن آن‌ها نیست. این ماسک‌ها به‌اندازه ماسک‌های برند اسیکس که در حال‌حاضر به قیمت ۴۰ دلار فروخته می‌شوند، پیشرفته نیستند، اگرچه که احتمالا قادر خواهید بود هر بسته سه‌تایی را به قیمت ۳۰ دلار تهیه کنید.

بنا بر اعلام وب‌سایت ریباک، ماسک‌های این شرکت ماسک‌های پزشکی نیستند، اما می‌توانند به جلوگیری از شیوع ویروس‌ها و میکروب‌ها از طریق انتقال قطرات کمک کنند. در ضمن موضوعی که برای ریباک بسیار اهمیت داشته و دارد این است که درازای فروش هر بسته از ماسک‌های این شرکت از تاریخ ۲۵ مه تا ۳۰ ژوئن مبلغ دو دلار به «صندوق جهانی مقابله با ویروس کرونا برای نجات جان کودکان» اختصاص داده شد و در مجموع ۵/ ۱ میلیون دلار به این صندوق اهدا شد. این صندوق به نجات جان مردم، حمایت از خانواده‌های محروم که با مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، محافظت از کودکان در برابر آسیب‌ها و همچنین به حمایت از کودکان، معلمان و والدین در ایام آموزش از راه دور (تحصیل در خانه) کمک می‌کند.

ریباک، شرکت تجهیزات ورزشی آمریکایی است که کفش‌، پوشاک و دیگر لوازم ورزشی تولید و عرضه می‌کند. در سال ۲۰۰۵ میلادی دو شرکت ریباک و آدیداس باهم ادغام شدند تا سلطه جهانی برند نایکی بر صنعت پوشاک و تجهیزات ورزشی را به چالش بکشند و از آن تاریخ ریباک یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آلمانی آدیداس شده است. دفتر مرکزی ریباک در شهر کانتون در ایالت ماساچوست آمریکا قرار دارد.