تغییر مدیریت بریتیش ایرویز

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از بی‌بی‌سی، کروز که از سال ۲۰۱۶ با بریتیش ایرویز همکاری می‌کرد، بلافاصله با رئیس ایرلینگوس، شرکت هواپیمایی ایرلند، به‌نام سین دویل جایگزین خواهد شد.

قرار است کروز در دوران انتقال مدیریت سمت مدیریت غیر‌اجرایی را عهده‌دار باشد تا در این فرصت دویل مسوولیت امور را بر عهده گیرد.

مدتی است بریتیش ایرویز به خاطر بیکار شدن پرسنل و کاهش دستمزدها با اتحادیه‌های کارگری وارد مجادله شده است. آن شرکت در حال از بین بردن 13 هزار شغل است و از سوی کارکنان و حتی نمایندگان مجلس مورد انتقاد قرار گرفته است. آنها گفته‌اند این شرکت هواپیمایی سیاست «اخراج و استخدام» را در پیش ‌گرفته است، سیاستی که موجب شده است برخی از پرسنل حتی به کاهش تا 50 درصدی دستمزدهایشان تن دهند.

لوئیس گالگو، مدیرعامل آی‌ای‌جی، شرکت مالک بریتیش ایرویز در این رابطه گفت: «ما در حال عبور از بدترین بحرانی هستیم که صنعتمان با آن مواجه بوده است و من اطمینان دارم این تحولات داخلی نشان خواهند داد که آی‌ای‌جی در موقعیت خوبی قرار دارد تا از این بحران، قدرتمند بیرون آید.»

این تغییر و تحول نخستین اقدام عمده‌ای است که گالگو انجام داده است. او ماه گذشته میلادی به سمت مدیرعاملی آی‌ای‌جی منصوب شد و به‌جای ویلی والش، رئیس کهنه‌کار این شرکت بر کرسی ریاست نشست.

سوزانا استریتر، تحلیلگر ارشد سرمایه‌گذاری و بازارها در مرکز هارگریوز لنسداون می‌گوید: «این اقدام نشانه‌ای است که لوئیس گالگو، مدیرعامل جدید آی‌ای‌جی به نمایش می‌گذارد تا قدرت خود را نشان دهد و ثابت کند که تغییرات لازم برای رهبری یک احیای باثبات در این شرکت هواپیمایی را ایجاد می‌کند.»

دویل در شرایطی به بریتیش ایرویز باز می‌گردد که تنها دو سال است سکان رهبری ایر لینگوس را عهده‌دار است. این شرکت هواپیمایی ایرلندی نیز تحت مالکیت شرکت مادر آی‌ای‌جی قرار دارد. پیش از این دو سال، دویل از سال 1998 در بریتیش ایرویز کار می‌کرده است. خانم استریتر درباره تغییر سمت دوباره دویل گفت: «سین دویل مجبور است همکاری خود را با ایر لینگوس قطع کند تا پیشرفت‌هایی فوری در بریتیش‌ایرویز ایجاد کند چون با توجه به افت شدید سفرهای هوایی و وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای که همچنان از آمار رزرو بلیت‌ها می‌کاهد، این شرکت با دشوارترین چالش در تاریخ فعالیت‌های خود روبه‌رو شده است.»